Media education including media literacy and experiential learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00048727" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00048727 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Media education including media literacy and experiential learning
Popis výsledku v původním jazyce
If the education for media literacy often uses a pedagogic model that encourages people to ask questions what they watch, hear, and read, then we suppose that viewers and fans of popular TV series often ask the same questions to themselves. The main research issue of this paper is to determinate and describe the relation between media literacy and experiential learning by means of the identification with a fictional character. With the help of the case studies we tried to verify our hypothesis: The viewers can identify themselves with a audiovisual fictional character, and at the same time they see the screenplay, and author's intentions behind it.
Název v anglickém jazyce
Media education including media literacy and experiential learning
Popis výsledku anglicky
If the education for media literacy often uses a pedagogic model that encourages people to ask questions what they watch, hear, and read, then we suppose that viewers and fans of popular TV series often ask the same questions to themselves. The main research issue of this paper is to determinate and describe the relation between media literacy and experiential learning by means of the identification with a fictional character. With the help of the case studies we tried to verify our hypothesis: The viewers can identify themselves with a audiovisual fictional character, and at the same time they see the screenplay, and author's intentions behind it.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F08%2FP176" target="_blank" >GP406/08/P176: Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Edulearn10 Proceedings
ISBN
978-84-613-9386-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
IATED
Místo vydání
Barcelona
Místo konání akce
Barcelona
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—