Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Internet Applications in Music Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00067372" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00067372 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/multimedia_technologies_applications.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/multimedia_technologies_applications.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Internet Applications in Music Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study deals with the possibilities of using multimedia technologies in school music education, especially the Internet, which was massively installed into schools from 2001 to 2003. Today approximately 70 percent of music education teachers use the Internet, particularly as a source of information and database of audio and video files, which results from Research into Multimedia Technologies Application in Music Education from 2010. There are positives and negatives of working with the internet in the teacher's preparation for lessons of music education even in the very educational process. There are many pitfalls in individual work of pupils with Internet in the school music education, including their lack of insight found in processing information, poor language skills and lack of concentration, which is given by the inexhaustible possibilities of the network.

  • Název v anglickém jazyce

    The Internet Applications in Music Education

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with the possibilities of using multimedia technologies in school music education, especially the Internet, which was massively installed into schools from 2001 to 2003. Today approximately 70 percent of music education teachers use the Internet, particularly as a source of information and database of audio and video files, which results from Research into Multimedia Technologies Application in Music Education from 2010. There are positives and negatives of working with the internet in the teacher's preparation for lessons of music education even in the very educational process. There are many pitfalls in individual work of pupils with Internet in the school music education, including their lack of insight found in processing information, poor language skills and lack of concentration, which is given by the inexhaustible possibilities of the network.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Multimedia Technologies Applications in Music Education

  • ISBN

    9788021053922

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    49-53

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Cikháj

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000326899200007