The Internet Applications in Music Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00067372" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00067372 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/multimedia_technologies_applications.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/multimedia_technologies_applications.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Internet Applications in Music Education
Popis výsledku v původním jazyce
The study deals with the possibilities of using multimedia technologies in school music education, especially the Internet, which was massively installed into schools from 2001 to 2003. Today approximately 70 percent of music education teachers use the Internet, particularly as a source of information and database of audio and video files, which results from Research into Multimedia Technologies Application in Music Education from 2010. There are positives and negatives of working with the internet in the teacher's preparation for lessons of music education even in the very educational process. There are many pitfalls in individual work of pupils with Internet in the school music education, including their lack of insight found in processing information, poor language skills and lack of concentration, which is given by the inexhaustible possibilities of the network.
Název v anglickém jazyce
The Internet Applications in Music Education
Popis výsledku anglicky
The study deals with the possibilities of using multimedia technologies in school music education, especially the Internet, which was massively installed into schools from 2001 to 2003. Today approximately 70 percent of music education teachers use the Internet, particularly as a source of information and database of audio and video files, which results from Research into Multimedia Technologies Application in Music Education from 2010. There are positives and negatives of working with the internet in the teacher's preparation for lessons of music education even in the very educational process. There are many pitfalls in individual work of pupils with Internet in the school music education, including their lack of insight found in processing information, poor language skills and lack of concentration, which is given by the inexhaustible possibilities of the network.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The Multimedia Technologies Applications in Music Education
ISBN
9788021053922
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
49-53
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Cikháj
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000326899200007