Sonda do životního stylu žáků základní školy před jejich vstupem na střední školu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00051996" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00051996 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sonda do životního stylu žáků základní školy před jejich vstupem na střední školu
Popis výsledku v původním jazyce
Moderní doba působí na životní styl člověka, a to ne vždy pozitivně. Cílem výzkumné sondy bylo mapování vybraných oblastí životního stylu vzorku žáků na základní škole před jejich vstupem na střední školu. Pomocí nestandardizovaného anonymního dotazníkubylo osloveno více než 200 žáků základní školy a víceletého gymnázia. Jedna část vyšetřovaného souboru docházela do škol s rozšířenou výukou tělesné výchovy, druhá nikoli. Bylo hodnoceno, zda vyšší tělesná aktivita ve škole ovlivňuje vhodné výživové chování, celkový pohybový režim a minimalizuje problémy s patologickými závislostmi. Z výsledků vyplývá, že děti, navštěvující školy s rozšířenou výukou tělesné výchovy, mají lepší stravovací, pitný a pohybový režim, jsou častěji nekuřáky a alkoholovými abstinenty oproti jejich vrstevníkům v běžných školách bez rozšířené výuky tělesné výchovy. Potvrzuje se, že vhodně zařazená a dávkovaná školní pohybová aktivita může působit preventivně na řadu rizikových momentů životního stylu dětí a mláde
Název v anglickém jazyce
Probe into the lifestyle elementary school pupils before they enter high school
Popis výsledku anglicky
The current time in the lifestyle of people just are not always positively. The main aim of the mapping probe was selected on the lifestyle of the sample of pupils at primary school before they enter secondary school. Using non-standardized anonymous questionnaire was addressed more than 200 elementary school students and multi-year gymnasium. One section examined the file was running to school with extended physical education, the other not. It was assessed whether higher physical activity at school affects the appropriate dietary behavior, exercise regimen, and minimizes problems with pathological addiction. The results show that children attending school with extended physical education, have better eating, drinking and exercise regimen are more often smokers and alcohol abstainers than their peers in mainstream schools without expanded physical education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Podpora zdravia, prevencia a hygiena v teórii a praxi-VII
ISBN
978-80-88866-93-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
47-55
Název nakladatele
JLF UK v Martine
Místo vydání
Martin
Místo konání akce
Martin, SR
Datum konání akce
9. 3. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—