Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The relationship between the family's socio-economic status and physical activity level of pre-school children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A33160288" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:33160288 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15510/16:33160288

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The relationship between the family's socio-economic status and physical activity level of pre-school children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Preschool-aged children respond very positively to the educational impact based on targeted incentives and suitable designs. It is thus relatively easy to cultivate the habit of healthy lifestyle choices and optimal physical exercise regimen at this stage of life. The family plays a fundamental role in forming a healthy lifestyle of children. The aim of the present study was to analyse relationships between family's socio-economic status and the physical activity levels of preschool-aged children. The research sample consisted of 200 children (96 girls, 104 boys) aged 5.71 +- 1.0 years. The parents' education was found to be related to the children's greater involvement in sports organizations (p < 0.03). The statistically significant relationship noted between the level of parents' education and economic and spatial stimuli at home (p < 0.01) confirmed the purposeful and intentional influence of parents in the optimization of daily exercise regimen of their children. The parents' inclination towards the development of their children's active lifestyle is closely related to the children's membership and participation in youth/sports organizations (p < 0.002).

  • Název v anglickém jazyce

    The relationship between the family's socio-economic status and physical activity level of pre-school children

  • Popis výsledku anglicky

    Preschool-aged children respond very positively to the educational impact based on targeted incentives and suitable designs. It is thus relatively easy to cultivate the habit of healthy lifestyle choices and optimal physical exercise regimen at this stage of life. The family plays a fundamental role in forming a healthy lifestyle of children. The aim of the present study was to analyse relationships between family's socio-economic status and the physical activity levels of preschool-aged children. The research sample consisted of 200 children (96 girls, 104 boys) aged 5.71 +- 1.0 years. The parents' education was found to be related to the children's greater involvement in sports organizations (p < 0.03). The statistically significant relationship noted between the level of parents' education and economic and spatial stimuli at home (p < 0.01) confirmed the purposeful and intentional influence of parents in the optimization of daily exercise regimen of their children. The parents' inclination towards the development of their children's active lifestyle is closely related to the children's membership and participation in youth/sports organizations (p < 0.002).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trends in Sport Sciences

  • ISSN

    2299-9590

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    23

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    193-202

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus