Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What Looks and What Appears to us as Healthy, Ill or Pathological

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00052609" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00052609 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What Looks and What Appears to us as Healthy, Ill or Pathological

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Language is the primary means of interpersonal communication, and thus an essential means of communication in teaching and learning. Teaching utilises not just a communicative and specialised communicative function of language, affecting the language asa tool of passing on information and interpretation, but also an aesthetic function, especially appropriate in texts, whose aim is to infl uence emotions and develop emotional images in the reader. A teacher also chooses such language means in teaching that may evoke emotional experiences in the pupils and create different ideas associated with them. The language means affecting the emotional perception also include some words derived from the School And Health keywords: healthily, unhealthily, pathologically, sickly. They appear in texts that explain what it means to live a healthy / unhealthy life, what makes someone appear ill or even pathological or in texts, which evaluate a behaviour as healthy, unhealthy, or even pathological.

  • Název v anglickém jazyce

    What Looks and What Appears to us as Healthy, Ill or Pathological

  • Popis výsledku anglicky

    Language is the primary means of interpersonal communication, and thus an essential means of communication in teaching and learning. Teaching utilises not just a communicative and specialised communicative function of language, affecting the language asa tool of passing on information and interpretation, but also an aesthetic function, especially appropriate in texts, whose aim is to infl uence emotions and develop emotional images in the reader. A teacher also chooses such language means in teaching that may evoke emotional experiences in the pupils and create different ideas associated with them. The language means affecting the emotional perception also include some words derived from the School And Health keywords: healthily, unhealthily, pathologically, sickly. They appear in texts that explain what it means to live a healthy / unhealthy life, what makes someone appear ill or even pathological or in texts, which evaluate a behaviour as healthy, unhealthy, or even pathological.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SCHOOL AND HEALTH 21. Health Education: Initiatives for Educational Areas

  • ISBN

    978-80-210-5524-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    223-233

  • Název nakladatele

    Masarykova Univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku