Principy biofilní teorie vzdělávání v přípravě budoucích učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00052914" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00052914 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Principy biofilní teorie vzdělávání v přípravě budoucích učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je součástí výzkumu katedry pedagogiky vztahujícího se k problematice kompetencí budoucích učitelů.Článek se zabývá problematikou čtyř základních principů biofilní teorie vzdělávání a tím, jakou pozici by tyto principy mohly zaujímají při vzdělávání budoucích učitelů. Zmiňovanými principy jsou změna paradigmatu, informace, odcizení a angažovanost. Je zdůrazněna kompetence kooperace a participace. Text je třetím článkem v rámci jednoho projektu a navazuje tak na texty, které se zabývaly problematikou odcizení a problematikou antropocentrických a ekocentrických hodnot při vzdělávání budoucích učitelů.
Název v anglickém jazyce
The Principles of the Biofriendly Theory of Education
Popis výsledku anglicky
The article is a part of a broader reasearch that deals with competence of future teachers. The article deals with four basic principles of the biofriendly theory of education and with the part these four principles play in the education of future teachers. These four principles are the change of paradigm, information, estrangement and community involvement. The importance of competence of cooperation and participation is emphasized. The article is the third in a series and thus a follow-up to articlesthat deal with ideas of estrangement and anthropocentric and ecocentric values in connection with the education of future teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence.
ISBN
978-80-210-5561-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
135-142
Název nakladatele
PdF MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—