Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of school physical education in Slovakia and in The USA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053504" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053504 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of school physical education in Slovakia and in The USA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The complexity of the situation, rapid changes and various pedagogic traditions aggravate the elaboration of a system view of current reforms of physical education. In spite of this, the aim of our contribution is to describe the most important events inthe history of physical education in Slovakia and in the USA and to explain their influence on the current changes in the curriculum. The purpose of this historical analysis is to present the basic information about the development of physical educationand thus enable further comparison of current reforms, which we regard as useful for Slovak education, because the school reform in the USA started approximately two decades earlier than in our country. The methodology that we chose is the historical-comparative analysis by which we describe and compare the historical development of physical education in the selected countries.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of school physical education in Slovakia and in The USA

  • Popis výsledku anglicky

    The complexity of the situation, rapid changes and various pedagogic traditions aggravate the elaboration of a system view of current reforms of physical education. In spite of this, the aim of our contribution is to describe the most important events inthe history of physical education in Slovakia and in the USA and to explain their influence on the current changes in the curriculum. The purpose of this historical analysis is to present the basic information about the development of physical educationand thus enable further comparison of current reforms, which we regard as useful for Slovak education, because the school reform in the USA started approximately two decades earlier than in our country. The methodology that we chose is the historical-comparative analysis by which we describe and compare the historical development of physical education in the selected countries.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Acta Facultatis Educationis Physicae Universitatis Comenianae

  • ISBN

    978-80-223-3019-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    17-30

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku