Development of school physical education in Slovakia and in The USA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053504" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053504 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of school physical education in Slovakia and in The USA
Popis výsledku v původním jazyce
The complexity of the situation, rapid changes and various pedagogic traditions aggravate the elaboration of a system view of current reforms of physical education. In spite of this, the aim of our contribution is to describe the most important events inthe history of physical education in Slovakia and in the USA and to explain their influence on the current changes in the curriculum. The purpose of this historical analysis is to present the basic information about the development of physical educationand thus enable further comparison of current reforms, which we regard as useful for Slovak education, because the school reform in the USA started approximately two decades earlier than in our country. The methodology that we chose is the historical-comparative analysis by which we describe and compare the historical development of physical education in the selected countries.
Název v anglickém jazyce
Development of school physical education in Slovakia and in The USA
Popis výsledku anglicky
The complexity of the situation, rapid changes and various pedagogic traditions aggravate the elaboration of a system view of current reforms of physical education. In spite of this, the aim of our contribution is to describe the most important events inthe history of physical education in Slovakia and in the USA and to explain their influence on the current changes in the curriculum. The purpose of this historical analysis is to present the basic information about the development of physical educationand thus enable further comparison of current reforms, which we regard as useful for Slovak education, because the school reform in the USA started approximately two decades earlier than in our country. The methodology that we chose is the historical-comparative analysis by which we describe and compare the historical development of physical education in the selected countries.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Acta Facultatis Educationis Physicae Universitatis Comenianae
ISBN
978-80-223-3019-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
17-30
Název nakladatele
Univerzita Komenského
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—