Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE CURRICULUM REFORM IN EDUCATION AFTER 1989 IN THE CZECH AND SLOVAK REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F22%3A63550438" target="_blank" >RIV/70883521:28150/22:63550438 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://lll21.petrsu.ru/journal/content_list_en.php?id=97108" target="_blank" >https://lll21.petrsu.ru/journal/content_list_en.php?id=97108</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15393/j5.art.2022.7628" target="_blank" >10.15393/j5.art.2022.7628</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE CURRICULUM REFORM IN EDUCATION AFTER 1989 IN THE CZECH AND SLOVAK REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper offers a historical-analytical perspective on the development of primary curricular documents that have historically and geographically influenced the transformation of educational systems in two neighbouring countries, the Czech Republic and the Slovak Republic. The authors’ ambition is to critically describe and evaluate the curriculum development in both countries through analysis and subsequent comparison. The research data were collected based on Bereday’s comparative analysis model, which is carried out in four successive steps. From the data, it is evident that in the initial phase of the transformation of educational systems, both states have strived to define the goals and contents of education for the future. The effort is also evident in the conceptual grasp of educational systems. There are some similarities in the curriculum reform efforts. Still, the implementation of the curriculum reform and the two-level curriculum model and its subsequent development is different.

  • Název v anglickém jazyce

    THE CURRICULUM REFORM IN EDUCATION AFTER 1989 IN THE CZECH AND SLOVAK REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The paper offers a historical-analytical perspective on the development of primary curricular documents that have historically and geographically influenced the transformation of educational systems in two neighbouring countries, the Czech Republic and the Slovak Republic. The authors’ ambition is to critically describe and evaluate the curriculum development in both countries through analysis and subsequent comparison. The research data were collected based on Bereday’s comparative analysis model, which is carried out in four successive steps. From the data, it is evident that in the initial phase of the transformation of educational systems, both states have strived to define the goals and contents of education for the future. The effort is also evident in the conceptual grasp of educational systems. There are some similarities in the curriculum reform efforts. Still, the implementation of the curriculum reform and the two-level curriculum model and its subsequent development is different.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    LIFELONG EDUCATION: the XXI century

  • ISSN

    2308-7234

  • e-ISSN

    2308-7234

  • Svazek periodika

    38

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    "Nestránkováno"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus