Proměny kurikula v teoriích, projektech a praxi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10330317" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10330317 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Proměny kurikula v teoriích, projektech a praxi
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zabývá proměnami koncepce a tvorby kurikula v mezinárodním a českém kontextu. Metodologický přístup kombinuje teoretické analýzy historických a současných modelů kurikula s empirickou analýzou procesů tvorby kurikula, politických programů, projektů a realizace kurikula ve školách. První část kapitoly se zaměřuje na proměny kurikulárních modelů v mezinárodním kontextu. Pozornost je věnována zejména procesu transformace obsahu a roli učitelů. Druhá část analyzuje v retrospektivě reformu kurikula základního vzdělávání v České republice od fáze vizí přes tvorbu vzdělávacích programů po implementaci ve školách. Kritická reflexe dvacetiletého procesu se zaměřuje na identifikaci nedostatků vzdělávací politiky, které ovlivnily neúspěšnost kurikulární reformy v České republice.
Název v anglickém jazyce
Curriculum Changes in Theories, Projects and Practices
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with changes of conception and development of curriculum in international and Czech context. Methodological approach combines theoretical analyses of historical and present models of curriculum with empirical analyses of curriculum development, political programmes , projects and implementation in schools. First part of the chapter is aimed to changes of curriculum models in the international context. A process of transformation of the content and the role of teachers are focused. Second part analyses retrospectivly the curriculum reform in basic education in the Czech Republic from visions, following by development of curriculum projects and implementation in schools. A critical reflexion the twenty years lasting process is focused to identification of setbacs of the reform in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Premeny školského kurikula: (slovenská a česká skúsenosť)
ISBN
978-80-557-1092-1
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
44-65
Počet stran knihy
201
Název nakladatele
Belianum
Místo vydání
Banská Bystrica
Kód UT WoS kapitoly
—