Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proměny kurikula v teoriích, projektech a praxi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10330317" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10330317 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Proměny kurikula v teoriích, projektech a praxi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zabývá proměnami koncepce a tvorby kurikula v mezinárodním a českém kontextu. Metodologický přístup kombinuje teoretické analýzy historických a současných modelů kurikula s empirickou analýzou procesů tvorby kurikula, politických programů, projektů a realizace kurikula ve školách. První část kapitoly se zaměřuje na proměny kurikulárních modelů v mezinárodním kontextu. Pozornost je věnována zejména procesu transformace obsahu a roli učitelů. Druhá část analyzuje v retrospektivě reformu kurikula základního vzdělávání v České republice od fáze vizí přes tvorbu vzdělávacích programů po implementaci ve školách. Kritická reflexe dvacetiletého procesu se zaměřuje na identifikaci nedostatků vzdělávací politiky, které ovlivnily neúspěšnost kurikulární reformy v České republice.

  • Název v anglickém jazyce

    Curriculum Changes in Theories, Projects and Practices

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with changes of conception and development of curriculum in international and Czech context. Methodological approach combines theoretical analyses of historical and present models of curriculum with empirical analyses of curriculum development, political programmes , projects and implementation in schools. First part of the chapter is aimed to changes of curriculum models in the international context. A process of transformation of the content and the role of teachers are focused. Second part analyses retrospectivly the curriculum reform in basic education in the Czech Republic from visions, following by development of curriculum projects and implementation in schools. A critical reflexion the twenty years lasting process is focused to identification of setbacs of the reform in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Premeny školského kurikula: (slovenská a česká skúsenosť)

  • ISBN

    978-80-557-1092-1

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    44-65

  • Počet stran knihy

    201

  • Název nakladatele

    Belianum

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Kód UT WoS kapitoly