Videostudie: výzkum výuky založený na analýze videozáznamu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053617" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053617 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23420/11:43897290
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Videostudie: výzkum výuky založený na analýze videozáznamu
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola popisuje metodiku a teoretické zázemí pro analýzu a hodnocení vzdělávacích situací ve výuce. Pozornost je zaměřena na problematiku rozvíjení kompetencí ve vztahu k učivu. S ohledem na ústřední úlohu pojmů ? konceptů ? v kurikulu a ve výuce je zde charakterizována metodika tzv. konceptové analýzy výuky. V druhé části kapitoly jsou představeny postupy pro analýzu kvality výukových situací a je zde uveden systém kategorií pro posuzování jejich kvality.
Název v anglickém jazyce
Video study: research on instruction based on video recordings
Popis výsledku anglicky
This chapter describes the methodology and theoretical background for analysis and evaluation of teaching/learning situations in instruction. It focuses on the issue of developing competencies in relation to subject matter. With respect to the central role of terms, concepts, in curriculum and in instruction, we characterize methodology for so called concept analysis of instruction. In the second part of the chapter we introduce the procedure for analysis of quality of teaching/learning situations. A system of categories for evaluation of quality of teaching/learning situations is also described.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P. et al. Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím
ISBN
978-80-904966-6-8
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
88-113
Počet stran knihy
186
Název nakladatele
Národní ústav pro vzdělávání
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—