Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pozorování a porovnávání ve výuce přírodopisu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584489" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584489 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/950/2970/690-2" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/950/2970/690-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pozorování a porovnávání ve výuce přírodopisu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V tomto příspěvku představíme výukovou situaci z hodiny přírodopisu na základní škole (ZŠ). Daná situace je tematicky zaměřena na stavbu kostry obratlovců a člověka s využitím pozorování a porovnávání koster vybraných zástupců. Výuková situace bude zhodnocena s využitím metodiky 3A: anotace–analýza–alterace (Janík et al., 2013). Protože považujeme biologické pozorování a porovnávání za klíčové dovednosti, které by si žáci měli ve výuce přírodopisu osvojit, zaměříme se především na možnosti, jak je ve výuce smysluplně rozvíjet. Pokusíme se navrhnout alteraci prezentované výukové situace se snahou o komplexnější využití jejího potenciálu v kontextu produktivní kultury vyučování a učení (srov. Janík et al., 2013).

  • Název v anglickém jazyce

    Observation and Comparison Skills in Biology Instruction

  • Popis výsledku anglicky

    The book chapter is introducing teaching and learning situation selected from the biology lesson at the lower secondary school. The teaching and learning situation is focused on morphology of the vertebrate skeleton and the development of pupils’ observation and comparison skills in biology instruction. The teaching and learning situation is analysed using the 3A procedure: annotation, analysis, alteration (Janík et al., 2013). Because we consider observation and comparison to be key skills in biology, we will mainly focus on their development in the biology instruction. We will also suggest an alteration of the teaching and learning situation in the context of a new (productive) culture of teaching and learning (cf. Janík et al., 2013).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání

  • ISBN

    978-80-210-8758-3

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    267-282

  • Počet stran knihy

    463

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly