Krátkodobá a pracovní paměť
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896408" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896408 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/950/2970/690-2" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/950/2970/690-2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Krátkodobá a pracovní paměť
Popis výsledku v původním jazyce
V kapitole jsou řešeny vybrané didaktické aspekty výuky psychologie na střední škole - jak se psychologie učí na gymnáziu a jakým způsobem lze zkvalitňovat její výuku v kontextu funkční psychologické gramotnosti. Kapitola obsahuje kazuistiku, která analyzuje téma krátkodobé a pracovní paměti, a je strukturovaná podle metodiky 3A do tří hlavních částí: anotace - analýza - alterace (Janík et al., 2013, Slavík et al., 2014). Anotace seznamuje s kontextem výukové situace na úrovni tématu, cíle, návaznosti obsahu a didaktického uchopení obsahu. Analýza je věnovaná rozboru výukové situace pomocí modelu hloubkové struktury. V ní je sledovaná kvalita výuky prostřednictvím dosažené úrovně cílových kategorií znalostí a kognitivních procesů v analogii s funkční psychologickou gramotností. A na základě zhodnocení úrovně je navržená alterace, která obsahuje návrhy na zlepšení výuky.
Název v anglickém jazyce
Short-term and working memory
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with the selected didactic aspects of teaching psychology at secondary school ? how psychology is taught at grammar school and how to improve teaching it in the context of functional psychological literacy. The chapter contains a causation analyses the topic of short-term and working memory and is structured according to 3A model into three main parts: annotation - analysis - alteration (Janík et al., 2013, Slavík et al., 2014). Annotation introduces the context of a learning situation at the level of topic, goals, content?s continuity and the didactic grasp of content. The analysis is devoted to the breakdown of the learning situation using the Deep structure of instruction model. It monitors the quality of teaching through achieved levels of target categories of knowledge and cognitive processes in analogy with functional psychological literacy. And on the basis of the level assessment an altercation is proposed that includes suggestions for improving teaching.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání
ISBN
978-80-210-8758-3
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
381-397
Počet stran knihy
463
Název nakladatele
Masarykova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—