Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Krátkodobá a pracovní paměť

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896408" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896408 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/950/2970/690-2" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/950/2970/690-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Krátkodobá a pracovní paměť

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V kapitole jsou řešeny vybrané didaktické aspekty výuky psychologie na střední škole - jak se psychologie učí na gymnáziu a jakým způsobem lze zkvalitňovat její výuku v kontextu funkční psychologické gramotnosti. Kapitola obsahuje kazuistiku, která analyzuje téma krátkodobé a pracovní paměti, a je strukturovaná podle metodiky 3A do tří hlavních částí: anotace - analýza - alterace (Janík et al., 2013, Slavík et al., 2014). Anotace seznamuje s kontextem výukové situace na úrovni tématu, cíle, návaznosti obsahu a didaktického uchopení obsahu. Analýza je věnovaná rozboru výukové situace pomocí modelu hloubkové struktury. V ní je sledovaná kvalita výuky prostřednictvím dosažené úrovně cílových kategorií znalostí a kognitivních procesů v analogii s funkční psychologickou gramotností. A na základě zhodnocení úrovně je navržená alterace, která obsahuje návrhy na zlepšení výuky.

  • Název v anglickém jazyce

    Short-term and working memory

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with the selected didactic aspects of teaching psychology at secondary school ? how psychology is taught at grammar school and how to improve teaching it in the context of functional psychological literacy. The chapter contains a causation analyses the topic of short-term and working memory and is structured according to 3A model into three main parts: annotation - analysis - alteration (Janík et al., 2013, Slavík et al., 2014). Annotation introduces the context of a learning situation at the level of topic, goals, content?s continuity and the didactic grasp of content. The analysis is devoted to the breakdown of the learning situation using the Deep structure of instruction model. It monitors the quality of teaching through achieved levels of target categories of knowledge and cognitive processes in analogy with functional psychological literacy. And on the basis of the level assessment an altercation is proposed that includes suggestions for improving teaching.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání

  • ISBN

    978-80-210-8758-3

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    381-397

  • Počet stran knihy

    463

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly