Mentalizace aneb Kanzi mi to poví, nebo ne?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896406" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896406 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/950/2970/690-2" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/950/2970/690-2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mentalizace aneb Kanzi mi to poví, nebo ne?
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se věnuje vybraným didaktickým aspektům výuky psychologie: jak se psychologie učí na gymnáziu a jakým způsobem lze zkvalitňovat její výuku vedoucí k rozvoji funkční psychologické gramotnosti. Kapitola obsahuje kazuistiku, která je postavená na kvalitativní analýze podle tzv. metodiky 3A (Janík et al., 2013; Slavík et al., 2014). Ta zkoumá učební prostředí, kdy se případem stává výuková situace. Pozorovaná výuková situace je konceptově analyzovaná pomocí tzv. modelu hloubkové struktury výuky. Kazuistika obsahuje vzájemně propojené fáze: anotace, analýza, alterace, které tvoří i strukturu kapitoly. V kapitole je řešeno téma mentalizace a jeho realizace ve výuce psychologie podle uvedených hledisek a kritérií metodiky 3A. Na základě analýzy výukové situace je navržená změna vedoucí ke konstruktivisticky pojaté výuce.
Název v anglickém jazyce
Mentalization or Kanzi will tell me, won?t he?
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with selected didactical aspects of teaching psychology: how psychology is taught at grammar school and how to improve its teaching leading to the development of functional psychological literacy. The chapter contains causation, which is based on qualitative analysis according to the so-called 3A model (Janík et al., 2013; Slavík et al., 2014). It examines the learning environment where the case becomes a learning situation. The observed learning situation is conceptually analysed using the so-called Deep structure of instruction model. The causation contains mutually interconnected phases: annotation, analysis, alteration, which also form the chapter structure. The chapter deals with the topic of mentalization and its implementation in the teaching of psychology according to these aspects and criteria of the 3A model. On the basis of analysis of the learning situation, the proposed change leads to constructivist teaching.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání
ISBN
978-80-210-8758-3
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
363-379
Počet stran knihy
463
Název nakladatele
Masarykova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—