Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mentalizace aneb Kanzi mi to poví, nebo ne?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896406" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896406 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/950/2970/690-2" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/950/2970/690-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mentalizace aneb Kanzi mi to poví, nebo ne?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se věnuje vybraným didaktickým aspektům výuky psychologie: jak se psychologie učí na gymnáziu a jakým způsobem lze zkvalitňovat její výuku vedoucí k rozvoji funkční psychologické gramotnosti. Kapitola obsahuje kazuistiku, která je postavená na kvalitativní analýze podle tzv. metodiky 3A (Janík et al., 2013; Slavík et al., 2014). Ta zkoumá učební prostředí, kdy se případem stává výuková situace. Pozorovaná výuková situace je konceptově analyzovaná pomocí tzv. modelu hloubkové struktury výuky. Kazuistika obsahuje vzájemně propojené fáze: anotace, analýza, alterace, které tvoří i strukturu kapitoly. V kapitole je řešeno téma mentalizace a jeho realizace ve výuce psychologie podle uvedených hledisek a kritérií metodiky 3A. Na základě analýzy výukové situace je navržená změna vedoucí ke konstruktivisticky pojaté výuce.

  • Název v anglickém jazyce

    Mentalization or Kanzi will tell me, won?t he?

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with selected didactical aspects of teaching psychology: how psychology is taught at grammar school and how to improve its teaching leading to the development of functional psychological literacy. The chapter contains causation, which is based on qualitative analysis according to the so-called 3A model (Janík et al., 2013; Slavík et al., 2014). It examines the learning environment where the case becomes a learning situation. The observed learning situation is conceptually analysed using the so-called Deep structure of instruction model. The causation contains mutually interconnected phases: annotation, analysis, alteration, which also form the chapter structure. The chapter deals with the topic of mentalization and its implementation in the teaching of psychology according to these aspects and criteria of the 3A model. On the basis of analysis of the learning situation, the proposed change leads to constructivist teaching.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání

  • ISBN

    978-80-210-8758-3

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    363-379

  • Počet stran knihy

    463

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly