Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cultural Values and their Relation to Communication Styles, Learning, and Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053889" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053889 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cultural Values and their Relation to Communication Styles, Learning, and Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter analyzes relations between culture and communication with the aims to test the following hypothesis: Cultural values are interrelated with and affect communication styles,learning and teaching discourses. The objectives of the research presented herein are (1) to identify cultural values and determine their possible influence on differences in communication styles, learning and teaching discourses across various cultural settings (e.g. the Czech vis-a-vis the U.S. communicative discourses in the classroom setting; students? styles of communication and learning in comparison to teachers? styles of communication and teaching); (2) to use the data and knowledge obtained as defined in point 1 to test compatibility between cultural conditions,i.e. cultural values, and communication styles, learning and teaching discourses.

  • Název v anglickém jazyce

    Cultural Values and their Relation to Communication Styles, Learning, and Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter analyzes relations between culture and communication with the aims to test the following hypothesis: Cultural values are interrelated with and affect communication styles,learning and teaching discourses. The objectives of the research presented herein are (1) to identify cultural values and determine their possible influence on differences in communication styles, learning and teaching discourses across various cultural settings (e.g. the Czech vis-a-vis the U.S. communicative discourses in the classroom setting; students? styles of communication and learning in comparison to teachers? styles of communication and teaching); (2) to use the data and knowledge obtained as defined in point 1 to test compatibility between cultural conditions,i.e. cultural values, and communication styles, learning and teaching discourses.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Lingvodiverzita a Multikulturalismus

  • ISBN

    978-80-7395-363-8

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    76-84

  • Počet stran knihy

    178

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS kapitoly