Cultural Values and their Relation to Communication Styles, Learning, and Teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053889" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053889 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cultural Values and their Relation to Communication Styles, Learning, and Teaching
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter analyzes relations between culture and communication with the aims to test the following hypothesis: Cultural values are interrelated with and affect communication styles,learning and teaching discourses. The objectives of the research presented herein are (1) to identify cultural values and determine their possible influence on differences in communication styles, learning and teaching discourses across various cultural settings (e.g. the Czech vis-a-vis the U.S. communicative discourses in the classroom setting; students? styles of communication and learning in comparison to teachers? styles of communication and teaching); (2) to use the data and knowledge obtained as defined in point 1 to test compatibility between cultural conditions,i.e. cultural values, and communication styles, learning and teaching discourses.
Název v anglickém jazyce
Cultural Values and their Relation to Communication Styles, Learning, and Teaching
Popis výsledku anglicky
This chapter analyzes relations between culture and communication with the aims to test the following hypothesis: Cultural values are interrelated with and affect communication styles,learning and teaching discourses. The objectives of the research presented herein are (1) to identify cultural values and determine their possible influence on differences in communication styles, learning and teaching discourses across various cultural settings (e.g. the Czech vis-a-vis the U.S. communicative discourses in the classroom setting; students? styles of communication and learning in comparison to teachers? styles of communication and teaching); (2) to use the data and knowledge obtained as defined in point 1 to test compatibility between cultural conditions,i.e. cultural values, and communication styles, learning and teaching discourses.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Lingvodiverzita a Multikulturalismus
ISBN
978-80-7395-363-8
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
76-84
Počet stran knihy
178
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Kód UT WoS kapitoly
—