Analýza faktorů determinujících edukaci a profesní orientaci jedinců se zdravotním postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00054842" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00054842 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza faktorů determinujících edukaci a profesní orientaci jedinců se zdravotním postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem monografie je analýza možností vzdělávání a výchovy dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na různých stupních vzdělávání, v předškolním, základním a v středním, se zřetelem na děti a žáky se zdravotním postižením a se zaměřením na epilepsii. V teoretické části je stanoven hlavní cíl - analyzovat a komparovat faktory determinující profesní orientaci žáků se zdravotním postižením - a dílčí cíle: analyzovat podmínky, které byly žákům vytvořeny, aby mohli co nejlépe absolvovat přechodze školy do zaměstnání, dále analyzovat, jakým způsobem žáci řešili problém týkající se tohoto přechodu a zjistit, kdo jim v těchto obtížných situacích poskytoval rady a doporučení. Součástí monografie jsou výzkumná šetření, která byla provedena v mateřských školách, na základních a středních školách. Respondenty výzkumného projektu byly učitelé mateřských, základních a středních škol a také žáci čtvrtých ročníků středních škol. V monografii jsou prezentovány výsledky výzkumných šetření.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Factors Determining Profesional Orientation of Individuals with Health Impairments
Popis výsledku anglicky
The subject of monohraphy is analysis possibilities of education with special education needs on the different stage of education, in the preschool, elementary and high school with consideration on disabled children and pupils aimed on epilepsy. In theoretic part is estabilished main objective to analyze and compare factors determining career orientation of disabled pupils and fractional objectives: to analyse conditions, which were made for pupils, in order to transition from school to work, further analyze, how pupils were solving issue related to this transition and find out who was giving them advises and recommendations. Research monograph is part of an investigation that was conducted in kindergartens, primary and secondary schools. The respondents of the research project were preschool teachers, primary and secondary schools and fourth grade students of secondary schools. The monograph presents the results of the survey.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-210-5591-9
Počet stran knihy
207
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—