Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrativní vzdělávání žáků se spinální svalovou atrofií

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055038" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055038 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Integrativní vzdělávání žáků se spinální svalovou atrofií

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Spinální svalová atrofie patří mezi vrozené neuromuskulární choroby s progresivním průběhem, které se vyznačují pokračujícím omezením zejména v oblasti motoriky, které má zásadní vliv na život člověka a jeho možnosti. U dětí je pozornost třeba věnovat vzdělávání. Vzhledem k tomu, že nedochází k postižení v oblasti kognitivní, je možný a vhodný integrativní způsob vzdělávání, při kterém je však nutná zvýšená míra podpory. Tento text prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření, z něhož je patrnádůležitost vhodné podpory, asistence, pomůcek a komunikace se třídou a rodiči.

  • Název v anglickém jazyce

    Integrative Education of Students with Spinal Muscular Atrophy

  • Popis výsledku anglicky

    Spinal muscular atrophy is a congenital neuromuscular disease with progressive course. The disease causes progressive loss of motor skills and, therefore, significantly impacts the life of the person and his/her possibilities. Education should be the main focus with children. The disease does not affect the mental capacity, therefore, integration is the recommended way of education. However, more support measures have to take place. This text presents results of a qualitative research. Support, assistance, helping aids and communication with the class and the family are very important.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs

  • ISBN

    978-80-7315-216-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    343-353

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku