REFLECTION OVER THE SIGNIFICANCE OF THE PROCESS OF FEMINIZATION OF THE PROFESSIONS LINKED WITH EDUCATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055259" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055259 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
REFLECTION OVER THE SIGNIFICANCE OF THE PROCESS OF FEMINIZATION OF THE PROFESSIONS LINKED WITH EDUCATION
Popis výsledku v původním jazyce
In my effort for a closer encounter with the subject matter of talented children and the possible risks, which can lead to failures in educating talented children I noticed that feminization of the professions linked with education and professions, whichtarget at managing failures of the aforesaid children is a phenomenon, which could have a hidden potential and a closer research of it which could lead to the possibilities of positive usage of this up to now, in my opinion, not satisfactorily researched phenomenon. It seems that women successful in these professions can invest their emotional capital when focusing on help and support of development of talented children.
Název v anglickém jazyce
REFLECTION OVER THE SIGNIFICANCE OF THE PROCESS OF FEMINIZATION OF THE PROFESSIONS LINKED WITH EDUCATION
Popis výsledku anglicky
In my effort for a closer encounter with the subject matter of talented children and the possible risks, which can lead to failures in educating talented children I noticed that feminization of the professions linked with education and professions, whichtarget at managing failures of the aforesaid children is a phenomenon, which could have a hidden potential and a closer research of it which could lead to the possibilities of positive usage of this up to now, in my opinion, not satisfactorily researched phenomenon. It seems that women successful in these professions can invest their emotional capital when focusing on help and support of development of talented children.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: HelthLiteracy Throu Education
ISBN
978-80-210-5720-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
59-64
Název nakladatele
Masarykova Univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—