Celoživotní vzdělávání vychovatelů v dětských domovech. Potřeba, závazek, povinnost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F22%3A00000229" target="_blank" >RIV/46358978:_____/22:00000229 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.kamv.cz/konference-vd-2022-cz" target="_blank" >https://www.kamv.cz/konference-vd-2022-cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Celoživotní vzdělávání vychovatelů v dětských domovech. Potřeba, závazek, povinnost
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním cílem příspěvku je představit výsledky výzkumu, který mapoval aktuální potřeby vychovatelů ve školském zařízení pro výkon ústavní výchovy. Za pomoci kvalitativního výzkumného designu jsme zjišťovali, jak samotní vychovatelé hodnotí svoje kompetence k výkonu profese. Zjistili jsme, že prostředí dětských domovů se výrazně změnilo a vychovatelé se setkávají při výkonu své profese s požadavky, na které nebyli dostatečně připraveni. Největší deficity jsme zaznamenali v problematice vzdělání k inkluzivní edukaci. Vychovatelé jasně deklarovali potřebu kvalitního dalšího vzdělávání. Na základě našich výsledků bude možné upravit přípravu a vzdělávání vychovatelů tak, aby mohli kvalitněji vykonávat jejich náročnou profesi.
Název v anglickém jazyce
Lifelong professional development of educators in children's homes. Necessity, commitment, obligation
Popis výsledku anglicky
The main aim of the paper is to present the results of a research that mapped the current needs of educators in the school institution for the performance of institutional education. Using a qualitative research design, we investigated how educators themselves assess their competencies to practice the profession. We found that the environment of children's homes has changed considerably and educators encounter demands in their profession for which they have not been adequately prepared. We noted the greatest deficits in the issue of education for inclusive education. Educators clearly declared the need for quality continuing education. Based on our results, it will be possible to adjust the preparation and education of educators so that they can perform their demanding profession better.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů