Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Celoživotní vzdělávání vychovatelů v dětských domovech. Potřeba, závazek, povinnost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F22%3A00000229" target="_blank" >RIV/46358978:_____/22:00000229 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.kamv.cz/konference-vd-2022-cz" target="_blank" >https://www.kamv.cz/konference-vd-2022-cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Celoživotní vzdělávání vychovatelů v dětských domovech. Potřeba, závazek, povinnost

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním cílem příspěvku je představit výsledky výzkumu, který mapoval aktuální potřeby vychovatelů ve školském zařízení pro výkon ústavní výchovy. Za pomoci kvalitativního výzkumného designu jsme zjišťovali, jak samotní vychovatelé hodnotí svoje kompetence k výkonu profese. Zjistili jsme, že prostředí dětských domovů se výrazně změnilo a vychovatelé se setkávají při výkonu své profese s požadavky, na které nebyli dostatečně připraveni. Největší deficity jsme zaznamenali v problematice vzdělání k inkluzivní edukaci. Vychovatelé jasně deklarovali potřebu kvalitního dalšího vzdělávání. Na základě našich výsledků bude možné upravit přípravu a vzdělávání vychovatelů tak, aby mohli kvalitněji vykonávat jejich náročnou profesi.

  • Název v anglickém jazyce

    Lifelong professional development of educators in children's homes. Necessity, commitment, obligation

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of the paper is to present the results of a research that mapped the current needs of educators in the school institution for the performance of institutional education. Using a qualitative research design, we investigated how educators themselves assess their competencies to practice the profession. We found that the environment of children's homes has changed considerably and educators encounter demands in their profession for which they have not been adequately prepared. We noted the greatest deficits in the issue of education for inclusive education. Educators clearly declared the need for quality continuing education. Based on our results, it will be possible to adjust the preparation and education of educators so that they can perform their demanding profession better.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů