Případové studie tvorby kurikula: učitel v roli tvůrce kurikula
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055512" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055512 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216275:25210/11:39893076
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Případové studie tvorby kurikula: učitel v roli tvůrce kurikula
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje třetí fázi výzkumu kurikulární reformy na gymnáziích. Výzkumné otázky se týkaly implementace RVP jako tvorby ŠVP. Cílem případových studií bylo postihnout průběh tohoto kurikulárního procesu. Pozornost byla věnována funkcím kurikulav rovině práce s cíli a obsahy, kurikulárního plánování a řízení výuky i faktorům, které tvorbu ŠVP ovlivňují. Případové studie umožnily zaměřit se na úroveň oborově specifickou, tj. perspektivu různých školních předmětů. Vznikla tak série desíti portrétů, které ukázaly na určité společné transdisciplinární aspekty sledované problematiky.
Název v anglickém jazyce
Case studies of curriculum design: teacher as a curriculum maker.
Popis výsledku anglicky
The paper presents the third phase of research in curricular reform at Grammar Schools (gymnázia). Research questions dealt with the implementation of Framework Educational Programme in the form of School Educational Programme design. Case studies aimedto capture this curricular processes: attention was paid to curriculum functions in the area of educational aims and content, curricular planning and management, and to the factors that influence these processes. Case studies allowed for a subject specific level of investigation, i.e. the perspective of various school subjects. The outcome is a series of ten portraits which indicate certain common transdisciplinary aspects of the issue under investigation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Projekt Kurikulum G. Sborník příspěvků z Národní konference
ISBN
978-80-87063-56-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
25-30
Název nakladatele
Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV) divize VÚP
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—