Analýza současných legislativních opatření zabývajících se podmínkami a realizací vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055568" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055568 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza současných legislativních opatření zabývajících se podmínkami a realizací vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika celoživotního učení patří k prioritám evropských i vládních programů. Nepřetržitý proces získávání, obnovování a zdokonalování kompetencí, znalostí, dovedností a zvyšování kvalifikace během celého života hraje stěžejní roli především v oblasti edukace osob se zdravotním postižením. Vzdělání je vnímáno jako klíčové pro sociální inkluzi a je spojováno s dosažením určité konkurenceschopnosti na trhu práce. Teoretický výzkum prezentovaný v kapitole se zabývá analýzou legislativních norem a strategických dokumentů vymezujících přístupy ke vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením v České republice.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Current Legislation on Conditions and Realization of Education of Adults with Disabilities in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The issues of lifelong learning belong to the priorities of European and national programs. The continuous process of acquisition, renewal and enhancement of competences, knowledge, skills and qualification throughout life plays an important role in thearea of education of people with disabilities. Education is seen as a key for social inclusion and is connected with achievement of competitiveness at the job market. The theoretical research presented in the chapter deals with analysis of legislation and strategic documents focusing on education of adults with disabilities in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities.
ISBN
978-80-210-5731-9
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
35-48
Počet stran knihy
386
Název nakladatele
MU
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—