Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza současných legislativních opatření zabývajících se podmínkami a realizací vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055568" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055568 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza současných legislativních opatření zabývajících se podmínkami a realizací vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Problematika celoživotního učení patří k prioritám evropských i vládních programů. Nepřetržitý proces získávání, obnovování a zdokonalování kompetencí, znalostí, dovedností a zvyšování kvalifikace během celého života hraje stěžejní roli především v oblasti edukace osob se zdravotním postižením. Vzdělání je vnímáno jako klíčové pro sociální inkluzi a je spojováno s dosažením určité konkurenceschopnosti na trhu práce. Teoretický výzkum prezentovaný v kapitole se zabývá analýzou legislativních norem a strategických dokumentů vymezujících přístupy ke vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením v České republice.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Current Legislation on Conditions and Realization of Education of Adults with Disabilities in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The issues of lifelong learning belong to the priorities of European and national programs. The continuous process of acquisition, renewal and enhancement of competences, knowledge, skills and qualification throughout life plays an important role in thearea of education of people with disabilities. Education is seen as a key for social inclusion and is connected with achievement of competitiveness at the job market. The theoretical research presented in the chapter deals with analysis of legislation and strategic documents focusing on education of adults with disabilities in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities.

  • ISBN

    978-80-210-5731-9

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    35-48

  • Počet stran knihy

    386

  • Název nakladatele

    MU

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly