Školství a české sebeuvědomění očima českých učitelů působících v Eibenthalu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055667" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055667 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Školství a české sebeuvědomění očima českých učitelů působících v Eibenthalu
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola reflektuje výsledky výzkumu, realizovaného mezi českými učiteli působícími v obci Eibenthal v Banátu. Mapuje podmínky pro vzdělávání a kvalitu školství v kontextu podpory rozvoje českého sebeuvědomění mezi krajany v obci Eibenthal v oblasti rumunského Banátu. Zabývá se také pozicí českého učitele při utváření kulturní identity, stejně tak faráře působícího v obci.
Název v anglickém jazyce
Education and national self-awareness: View of Czech teachers in Eibenthal
Popis výsledku anglicky
The chapter analyses based on research among Czech teachers conditions for education and quality of the school system in a context of supporting efforts for developing national self-awareness of Czech descendants in the village of Eibenthal in the Banatregion, Romania. A focus is also put on roles of a Czech teacher and local priest in a process of forming cultural identity.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Identita v sociálně pedagogickém výzkumu: pole napětí, změn a začlenění
ISBN
978-80-210-5761-6
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
134-144
Počet stran knihy
174
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—