Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possible Czech Teacher Selves: Teaching Czech as a Second Language in Primary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10458631" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10458631 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11240/23:10458631

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.4018/978-1-6684-7275-0.ch010" target="_blank" >https://doi.org/10.4018/978-1-6684-7275-0.ch010</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-6684-7275-0.ch010" target="_blank" >10.4018/978-1-6684-7275-0.ch010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possible Czech Teacher Selves: Teaching Czech as a Second Language in Primary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to increasing numbers of pupils with a mother tongue different from Czech, teachers of the Czech language are facing unprecedented challenges. This chapter opens the discussion on Czech language teacher identity through the theory of possible selves. First, the chapter introduces the possible teacher selves theory in language teacher research. Next, it describes the situation of teachers and pupils with a different mother tongue (DMT) in the current Czech educational system. Data from a small-scale empirical study on four participants of Czech as a second language teacher development course demonstrate the Czech language teacher possible selves. Two sets of interviews were taken to explore the ideal, ought-to, and feared language teacher selves. Finally, factors underlying potential fluctuations in motivation are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Possible Czech Teacher Selves: Teaching Czech as a Second Language in Primary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    Due to increasing numbers of pupils with a mother tongue different from Czech, teachers of the Czech language are facing unprecedented challenges. This chapter opens the discussion on Czech language teacher identity through the theory of possible selves. First, the chapter introduces the possible teacher selves theory in language teacher research. Next, it describes the situation of teachers and pupils with a different mother tongue (DMT) in the current Czech educational system. Data from a small-scale empirical study on four participants of Czech as a second language teacher development course demonstrate the Czech language teacher possible selves. Two sets of interviews were taken to explore the ideal, ought-to, and feared language teacher selves. Finally, factors underlying potential fluctuations in motivation are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Handbook of Research on Language Teacher Identity

  • ISBN

    978-1-66847-275-0

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    172-186

  • Počet stran knihy

    507

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    USA

  • Kód UT WoS kapitoly