Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Měření výsledků inkluzivních aktivit prostřednictvím konceptu participace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055745" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055745 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Měření výsledků inkluzivních aktivit prostřednictvím konceptu participace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inkluze osob s postižením je žádoucím společenským cílem, zdůrazňovaným v politických dokumentech, v pedagogice a v sociální práci. Klíčovým indikátorem inkluze/míry společenského začlenění a jednou z komponent životní situace osob s postižením je participace. Jedná se o multidimenzionální koncept, užívaný v různých kontextech (medicína, pedagogika, sociologie) pro uchopení míry začlenění jedince do společenských rolí, situací a aktivit. V českém kontextu není samostatné měření participace rozvinuto ? společenské začlenění jednotlivce se měří pouze dotazníkem SF-36, který je zaměřen na kvalitu života obecně, citována je také klasifikace MKF. Cílem textu je shrnout debatu o měření inkluze prostřednictvím konceptu participace a představit výzkum prof. Heinemana, který na bázi klasifikace MKF vytvořil vlastní způsob měření participace.

  • Název v anglickém jazyce

    Measuring the Outcome of Inclusive Activities through the Concept of Participation

  • Popis výsledku anglicky

    Inclusion of people with disabilities is a desirable social goal, which is emphasized in educational, social and political documents. Participation is used worldwide in many disciplines as a key indicator of inclusion/the extent of social inclusion and one of the components of life situations of people with disabilities. The instrument for measuring participation has not been developed within the Czech context, so far. Components leading to the participation measurement as it is defined in ICF are included, for example, in the measurement of the quality of life, for which a questionnaire version SF-362 was created. The aim of the paper is to summarize the debate over conceptualization of participation and the way of measuring participation and to present the research of prof. Heinemann, who created the way of measuring participation on the base of ICF classification.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of pupils with special educational needs V.

  • ISBN

    978-80-7315-220-8

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    27-36

  • Počet stran knihy

    300

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly