Evaluating Services for Adults with Disabilities through the Concept of Participation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00061231" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00061231 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluating Services for Adults with Disabilities through the Concept of Participation
Popis výsledku v původním jazyce
Participation is used worldwide in many disciplines as a key indicator of social and community inclusion. It can be a useful tool to measure the outcomes of programs focused on supporting inclusive practices in schools, workplace and other areas of social life of people with disabilities. It is currently most commonly used in rehabilitation research as one of the indicators of successful service delivery. This chapter presents the concept of participation as one way of understanding and measuring inclusion based on the International Classification of Functioning, Disability and Health. It shows its potential use in different disciplines and scientific fields.
Název v anglickém jazyce
Evaluating Services for Adults with Disabilities through the Concept of Participation
Popis výsledku anglicky
Participation is used worldwide in many disciplines as a key indicator of social and community inclusion. It can be a useful tool to measure the outcomes of programs focused on supporting inclusive practices in schools, workplace and other areas of social life of people with disabilities. It is currently most commonly used in rehabilitation research as one of the indicators of successful service delivery. This chapter presents the concept of participation as one way of understanding and measuring inclusion based on the International Classification of Functioning, Disability and Health. It shows its potential use in different disciplines and scientific fields.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pančocha, K., Procházková, L. Education and Support of People with Special Needs. Bildung und Förderung von Menschen mit Behinderung
ISBN
9788021058484
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
67-73
Počet stran knihy
116
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—