Podpora žáků se specificky narušeným vývojem řeči
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055824" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055824 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora žáků se specificky narušeným vývojem řeči
Popis výsledku v původním jazyce
Tématem publikace je problematika specificky narušeného vývoje řeči, jejím cílem je analyzovat možnosti podpory žáků s touto formou narušené komunikační schopnosti. Výzkumné šetření proběhlo ve dvou etapách.V první etapě proběhlo kvantitativní výzkumné šetření, v němž byli prostřednictvím dotazníku osloveni logopedi ze speciálně pedagogických center pro vady řeči v České republice. Ve druhé etapě, která byla zpracována metodou kvalitativního výzkumu, byla provedena analýza aplikace pomůcek vycházejícíchz principů alternativní a augmentativní komunikace u žáků se specificky narušeným vývojem řeči. Na základě výsledků šetření byla navržena opatření pro speciálně pedagogickou teorii a praxi.
Název v anglickém jazyce
The Support of Pupils with Specific Language Impairment
Popis výsledku anglicky
The theme of the submitted publication is one of the most complicated forms of the impaired communication ability ? the specific language impairment. The aim of the publication is to analyze the possibilities of the support of pupils with the specific language impairment.The realization of the research was divided into two phases. The first phase of the research was the quantitative investigation; the explorational techniques was the questionnare. The respondent of the investigation was the speech therapist working in the special education centre specialized in speech disorders in the Czech republic. The second phase of the research, qualitative investigation, was focused on the pupils with specific language impairment. Based on the diagnostics of thedifficulties and needs of these pupils, new aids were developed and the course of the sessions where these aids were applicated was analysed.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-210-5609-1
Počet stran knihy
165
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—