Postavení standardů v koncepčním rámci předškolního vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055893" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055893 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postavení standardů v koncepčním rámci předškolního vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek popisuje genezi tvorby standardů předškolního vzdělávání. Analyzuje výstupy z diskuze, která proběhla na Metodickém portále Výzkumného ústavu pedagogického v Praze. Diskuse přinesla velmi rozporuplné názory. Autorka se zamýšlí nad postavením standardů z hlediska koncepčního rámce předškolního vzdělávání. Snaží se odpovědět na otázku, jak může připravovaný dokument pomoci předškolním pedagogům zkvalitnit jejich práci. Ukazuje se, že současná podoba dokumentu neodpovídá pojetí standardů vyššíchstupňů škol. Neodpovídá ani potřebám mateřských škol, jak zazněly v diskuzi na Metodickém portále.
Název v anglickém jazyce
The role of Standards in the conception frame of the pre-primary education
Popis výsledku anglicky
The presentation describes genesis of the creation of the standards of pre-primary education. It analyses the outcomes from the discussion proceeded on the Methodical Website of the Research Pedagogical Institute in Prague. The discussion brought very contradictory notions. Author reflects the standard's role from perspective of the conception frame of pre-primary education. She tries to answer the question how the prepared document can help to the pre-primary teachers to improve their work. It is indicated that the present form of the document doesn't correspond with the standards concept either of higher school levels or the needed of the kindergartens (how it was heard in discussions on the Methodical website).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Předškolní vzdělávání v pedagogických, psychologických a sociálních souvislostech
ISBN
978-80-904927-1-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
48-56
Název nakladatele
Ing. Tomáš Mikulenka
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
10. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—