Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pre-service primary student teachers’ development of competencies in teaching mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10489851" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10489851 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1093/oso/9780192869647.003.0012" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1093/oso/9780192869647.003.0012</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1093/oso/9780192869647.003.0012" target="_blank" >10.1093/oso/9780192869647.003.0012</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pre-service primary student teachers’ development of competencies in teaching mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knowing important ideas published in the SEMT proceedings over the last 30 years, related to the education of pre-service primary teachers, are summarized. Being aware of how painstaking the process of transfer of innovative ideas from research to schools is attention is focused on pre-service teacher education. It is pre-service teachers who promise that innovation be brought into schools naturally. . Six groups of papers are presented, selected from the SEMT proceedings. The first group focuses on pre-service primary teachers&apos; attitude to mathematics and how this might be influenced. The second group focuses on a more general conception of pre-service primary teacher education, while the third deals in general terms with the concepts of teacher education programmes. The fourth and fifth groups of papers mention specific proposals for courses in arithmetic and geometry. The last group of papers focuses on specific teaching methods suitable for pre-service and in-service teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    Pre-service primary student teachers’ development of competencies in teaching mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    Knowing important ideas published in the SEMT proceedings over the last 30 years, related to the education of pre-service primary teachers, are summarized. Being aware of how painstaking the process of transfer of innovative ideas from research to schools is attention is focused on pre-service teacher education. It is pre-service teachers who promise that innovation be brought into schools naturally. . Six groups of papers are presented, selected from the SEMT proceedings. The first group focuses on pre-service primary teachers&apos; attitude to mathematics and how this might be influenced. The second group focuses on a more general conception of pre-service primary teacher education, while the third deals in general terms with the concepts of teacher education programmes. The fourth and fifth groups of papers mention specific proposals for courses in arithmetic and geometry. The last group of papers focuses on specific teaching methods suitable for pre-service and in-service teachers.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Elementary mathematics teaching: Insights from 30 years of the Symposia on Elementary Mathematics Teaching (SEMT)

  • ISBN

    978-0-19-286964-7

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    199-214

  • Počet stran knihy

    321

  • Název nakladatele

    Oxford University Press

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Kód UT WoS kapitoly