Integrace digitálních technologií do edukačního procesu - zkušenosti z Německa s využitím počítačů u žáků s mentálním postižením ? Příklady PC Programů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055896" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055896 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Integrace digitálních technologií do edukačního procesu - zkušenosti z Německa s využitím počítačů u žáků s mentálním postižením ? Příklady PC Programů
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola je věnována problematice integrace digitálních technologií do edukačního procesu na základě výzkumné analýzy kurikulárních dokumentů České republiky ve srovnání s příkladem vzdělávacího plánu Fördeschule německé spolkové země Baden-Württemberg,který byl podroben analytickému zkoumání. Dále jsou v kapitole uvedeny příklady možnosti přípravy učitelů na základě učebních modulů realizovaných v německu, které následně usnadňují zapojení digitálních technologií do výuky. Součástí integrace digitálních technologií je i vhodné uspořádání kmenové třídy s PC a PC učebny, jejiž analýzu kapitola prezentuje. Dále možnosti digitálního hardwaru, usnadňujícího práci učitele i žáků. V neposlední řadě se kapitola zabývá analýzou učebních boxů a modulů, využitelných ve výuce na základní škole speciální, základní škole praktické a pro žáky s poruchami učení.
Název v anglickém jazyce
Integration of Digital Technologies to Education ? Use of Computers in Educating Students with Intellectual Disabilities in Germany ? Examples of PC Programmes
Popis výsledku anglicky
The chapter tackles the problems of integration of digital technologies into the educational process on the basis on research analysis of curricular documents of Czech Republic in comparison with the examples of educational programme of Fördeschule of Federal State of Baden-Württemberg, which was subjected to analytical investigation. In addition, the chapter provides examples of teacher training opportunities based on learning modules completed in Germany, which in turn facilitate the involvement of digital technologies in teaching. The integration of digital technology is also suitable arrangement of ordinary classes PC and PC classrooms, whose chapter presents the analysis. Further possibilities of digital hardware, facilitating the work of both teachers and pupils.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities
ISBN
978-80-210-5731-9
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
319-329
Počet stran knihy
386
Název nakladatele
MU
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—