Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K ROZVOJI MEDIÁLNÍ GRAMOTNOSTI A PODPOŘE VÝUKY MODERNÍCH DĚJIN: HRANÝ FILM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00056755" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00056755 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K ROZVOJI MEDIÁLNÍ GRAMOTNOSTI A PODPOŘE VÝUKY MODERNÍCH DĚJIN: HRANÝ FILM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Analyticky orientovaný text se alternativně zabývá tématem válečných konfliktů 20. století ve výuce dějepisu základní školy, které žáci přijímají bez kultivujícího působení učitele i v mimoškolním prostředí zejména ve filmové podobě. Zdůrazňuje význam filmového média při tvorbě žákova historického vědomí. Zmiňuje dále potřebu rozvíjení žákovy dovednosti analyzovat mediální sdělení zakódovaná v hraném válečném filmu. Na vhodných příkladech nabízí školské praxi metodickou podporu. S její pomocí lze žákůmtento konflikt přiblížit nejen prostřednictvím válečných, ale i mediálně propagandistických front.

  • Název v anglickém jazyce

    The Development of Media Literacy and the Promotion of Modern History Teaching: Feature Film

  • Popis výsledku anglicky

    The research text gives an alternative viewpoint of the topic of War Conflicts of the 20th century in the teaching of history in primary school ? a topic imparted to schoolchildren by the media outside school independently of the teacher, primarily in the form of films. It emphasises the importance of the film media in shaping the child?s historical awareness. It also notes the need for developing the child?s skills in analysing the media message encoded into war films. It offers methodical support to school teaching with the use of suitable examples, which can help to elucidate this conflict for schoolchildren with details that are not confined exclusively to the front lines, and help them understand contemporary propaganda by depicting the mechanismsit employs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd,

  • ISSN

    1211-6068

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25/2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    61-66

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus