K ROZVOJI MEDIÁLNÍ GRAMOTNOSTI A PODPOŘE VÝUKY MODERNÍCH DĚJIN: HRANÝ FILM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00056755" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00056755 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K ROZVOJI MEDIÁLNÍ GRAMOTNOSTI A PODPOŘE VÝUKY MODERNÍCH DĚJIN: HRANÝ FILM
Popis výsledku v původním jazyce
Analyticky orientovaný text se alternativně zabývá tématem válečných konfliktů 20. století ve výuce dějepisu základní školy, které žáci přijímají bez kultivujícího působení učitele i v mimoškolním prostředí zejména ve filmové podobě. Zdůrazňuje význam filmového média při tvorbě žákova historického vědomí. Zmiňuje dále potřebu rozvíjení žákovy dovednosti analyzovat mediální sdělení zakódovaná v hraném válečném filmu. Na vhodných příkladech nabízí školské praxi metodickou podporu. S její pomocí lze žákůmtento konflikt přiblížit nejen prostřednictvím válečných, ale i mediálně propagandistických front.
Název v anglickém jazyce
The Development of Media Literacy and the Promotion of Modern History Teaching: Feature Film
Popis výsledku anglicky
The research text gives an alternative viewpoint of the topic of War Conflicts of the 20th century in the teaching of history in primary school ? a topic imparted to schoolchildren by the media outside school independently of the teacher, primarily in the form of films. It emphasises the importance of the film media in shaping the child?s historical awareness. It also notes the need for developing the child?s skills in analysing the media message encoded into war films. It offers methodical support to school teaching with the use of suitable examples, which can help to elucidate this conflict for schoolchildren with details that are not confined exclusively to the front lines, and help them understand contemporary propaganda by depicting the mechanismsit employs.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd,
ISSN
1211-6068
e-ISSN
—
Svazek periodika
25/2011
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
61-66
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—