Medializovaný konflikt (1. světová válka v didaktické a metodické inspiraci dějepisu ZŠ)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046226" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046226 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Medializovaný konflikt (1. světová válka v didaktické a metodické inspiraci dějepisu ZŠ)
Popis výsledku v původním jazyce
Předložený text alternativně analyzuje téma 1. světová válka ve výuce dějepisu základní školy, které žáci mediálně přijímají bez kultivujícího působení učitele i v mimoškolním prostředí, a to zejména ve filmové podobě. Zdůrazňuje význam filmového média při tvorbě žákova historického vědomí. Zmiňuje dále potřebu rozvíjení žákovy dovednosti analyzovat mediální sdělení zakódovaná ve válečném hraném filmu. Na vhodných příkladech nabízí školské praxi metodickou podporu. S její pomocí lze žákům tento konfliktpřiblížit nejen prostřednictvím válečných front, ale navíc i pochopit dobovou propagandu vyobrazením jejích mechanismů.
Název v anglickém jazyce
The War in the Media
Popis výsledku anglicky
The study research an alternative viewpoint of the topic of World War One in the teaching of history in primary school, a topic imparted to schoolchildren by the media outside school independently of the teacher, primarily in the form of films. It emphasises the importance of the film media in shaping the child s historical awareness.It also notes the need for developing the child s skills in analysing the media message encoded into war films. It offers methodical support to school teaching with the useof suitable examples,which can help to elucidate this conflict for schoolchildren with details that are not confined exclusively to the front lines, and help them understand contemporary propaganda by depicting the mechanisms it employs.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd
ISSN
1211-6068
e-ISSN
—
Svazek periodika
24/2010
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—