Návrh designu výzkumu shluků a sekvencí strategií učení se cizímu ve vazbě na vzdělávací výsledky žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00058014" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00058014 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14410/12:00058177
Výsledek na webu
<a href="http://capv2012.pedf.cuni.cz/" target="_blank" >http://capv2012.pedf.cuni.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návrh designu výzkumu shluků a sekvencí strategií učení se cizímu ve vazbě na vzdělávací výsledky žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Zkoumání shluků a sekvencí strategií učení a jejich orchestrace představuje jednu z nových metodologických otázek v oblasti teorie osvojování cizího jazyka. Příspěvek prezentuje design navrhovaného výzkumu a diskutuje o jeho metodologických a konceptuálních limitech. Vycházíme z premisy, že strategie se nevyskytují izolovaně, nýbrž ve shlucích a sekvencích, a rozhodující pro úspěšnost učení je kvalita jejich orchestrace. Shluky a sekvence strategií jsou zkoumány u typických učebních situací spojených spoužíváním a osvojováním jednotlivých řečových dovedností (čtení, psaní, mluvení, poslech). Strategie jsou zjišťovány na základě přímého i nepřímého (videozáznam) pozorování, myšlení nahlas a navazujícího vybavovacího interview se žáky. Úspěšnost orchestrace strategií je hodnocena na základě úspěšnosti řešení dané jazykové situace, resp. úlohy expertním ratingovým posouzením.
Název v anglickém jazyce
Clusters and sequences of foreign language learning strategies and achievement
Popis výsledku anglicky
Exploring clusters and sequences of learning strategies and their orchestration is one of rising methodological questions in the theory of foreign language acquisition. Paper presents design of the proposed research and discusses its conceptual and methodological limits. Based on the premise that strategies do not occur in isolation but in clusters and sequences, we assume that the quality of the orchestration is crucial to the success of learning. Clusters and sequence strategies are examined in typical learning situations associated with the use and acquisition of particular language skills (reading, writing, speaking and listening). Strategies are derived from direct and indirect (video) observation, think-alouds, and follow-up interviews with students. Success of strategy orchestration is evaluated on the basis of success of solving particular language situation or the task by expert rating assessment.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F0432" target="_blank" >GAP407/12/0432: Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů