Current Problems of the Concept of Foreign Language Learning Strategies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00073397" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00073397 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Current Problems of the Concept of Foreign Language Learning Strategies
Popis výsledku v původním jazyce
Learning strategies present a crucial concept of educational psychology, instructional science, neuroscience, informatics and others. Since the 1960s, language learning strategies have also been gaining an important place in the theory of first, second,and foreign language acquisition set in the scientific discipline of linguodidactics and psycholinguistics. Nowadays, foreign language learning strategy is a concept that captures a wide range of linguistic behaviours in the foreign language learning. The problems of this wide strategy conceptualisation will be discussed in the paper. The focus will be on specific features of learning strategies, like level of their consciousness, extent of attention given to specific strategy use, explicitness of strategy use, degree of goal orientation, strategy size or level, amount of strategy clustering and sequencing and strategy orchestration and their potential for learning, and effectiveness.
Název v anglickém jazyce
Current Problems of the Concept of Foreign Language Learning Strategies
Popis výsledku anglicky
Learning strategies present a crucial concept of educational psychology, instructional science, neuroscience, informatics and others. Since the 1960s, language learning strategies have also been gaining an important place in the theory of first, second,and foreign language acquisition set in the scientific discipline of linguodidactics and psycholinguistics. Nowadays, foreign language learning strategy is a concept that captures a wide range of linguistic behaviours in the foreign language learning. The problems of this wide strategy conceptualisation will be discussed in the paper. The focus will be on specific features of learning strategies, like level of their consciousness, extent of attention given to specific strategy use, explicitness of strategy use, degree of goal orientation, strategy size or level, amount of strategy clustering and sequencing and strategy orchestration and their potential for learning, and effectiveness.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F0432" target="_blank" >GAP407/12/0432: Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Education and Languages in Europe/ Bildung und Sprachen in Europa. Austria: Forschung und Wissenschaft - Erziehungswissenschaft Bd. 17
ISBN
9783643505057
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
459-468
Název nakladatele
LIT Verlag
Místo vydání
Münster
Místo konání akce
Masarykova univerzita
Datum konání akce
13. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000333716900048