Komunikativní přístup ve výuce cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00026582" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00026582 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komunikativní přístup ve výuce cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá vyhodnocením přiměřenosti komunikativního přístupu ve výuce cizího jazyka u dětí se specifickými poruchami učení. Po uvedení do problematiky a objasnění současného pojetí komunikativní kompetence a jejího hodnocení se autorka věnuje metodám cizojazyčného vyučování doporučovaným odborníky v zahraničí pro žáky se specifickými poruchami učení. Tyto metody se liší od komunikativního přístupu např. využitím mateřského jazyka a explicitní výukou gramatiky. Zdůrazňováno je také působení navíce smyslů žáka, využívání různých stylů učení a rozvoj učebních strategií.
Název v anglickém jazyce
Communicative approach in foreign language teaching to learners with specific learning difficulties
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the appropriateness of the communicative approach in foreign language teaching to learners with specific learning difficulties. After the introduction into the current conception of the communicative competence and its evaluation theauthor discusses the methods of foreign language instruction recommended for teaching learners with specific learning difficulties. These methods differ from the communicative approach especially by the use of mother tongue in language teaching and explicit grammar instruction. Multisensory approach, the accommodation of different learning styles and the development of learner strategies are broadly recommended, too.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability.
ISBN
978-80-210-4708-2
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Počet stran knihy
143
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—