Development of Science and Technology Gifted Students through Inquiry-Based Science Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00060370" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00060370 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of Science and Technology Gifted Students through Inquiry-Based Science Education
Popis výsledku v původním jazyce
It is necessary to look for innovative educational methods that will increase motivation and development of gifted students. IBSE seems to be thist method. Use of IBSE allows teachers to discover hidden giftedness in students. This approach matches needsof gifted students, because it corresponds with their behaviour. We have carried out design-based research of IBSE method at 30 schools. Our results confirmed that IBSE is an effective method. It is necessary to spread our design-based research resultsof IBSE method with teachers and develop teaching/learning materials.
Název v anglickém jazyce
Development of Science and Technology Gifted Students through Inquiry-Based Science Education
Popis výsledku anglicky
It is necessary to look for innovative educational methods that will increase motivation and development of gifted students. IBSE seems to be thist method. Use of IBSE allows teachers to discover hidden giftedness in students. This approach matches needsof gifted students, because it corresponds with their behaviour. We have carried out design-based research of IBSE method at 30 schools. Our results confirmed that IBSE is an effective method. It is necessary to spread our design-based research resultsof IBSE method with teachers and develop teaching/learning materials.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 8th International Conference on Education
ISBN
9786185009052
ISSN
1792-3867
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
838-844
Název nakladatele
Research and Training Institute of East Aegean, Greece
Místo vydání
Samos, Greece
Místo konání akce
Samos, Greece
Datum konání akce
5. 7. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—