Přínos IBSE k rozvoji přírodovědné nadaných žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00078656" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00078656 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přínos IBSE k rozvoji přírodovědné nadaných žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Učitelé hledají vhodné postupy pro vzdělávání přírodovědně nadaných žáků, kteří jsou inkluzí začleňováni do běžných tříd. Jednou z možností je badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání (IBSE), které umožňuje vytvořit diferencované podmínky žákům s rozdílnými vzdělávacími potřebami (včetně nadaných) a práci s výkonově rozrůzněnými skupinami žáků. Výstupem našeho konstrukčního výzkumu je skutečnost, že nadaní žáci mohou být pomocí IBSE rozvíjeni způsobem, který odpovídá jejich vzdělávacím potřebám. Příprava přírodovědných učitelů v aplikaci IBSE je cílem evropského projektu PROFILES.
Název v anglickém jazyce
Benefits of IBSE to the development of science gifted students
Popis výsledku anglicky
Teachers look for innovative educational methods for science gifted students who are integrated into mainstream classes. One of these educational methods is IBSE, which allows creating different conditions for students with special educational needs (including giftedness) and working with intellectually differentiated groups of students. The outcome of our design-based research is the finding that gifted students are developed by using of IBSE in a way that meets their special educational needs. Teachers are prepared in IBSE in the European project PROFILES.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Učíme nadané žáky II
ISBN
9788074645334
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
154-160
Název nakladatele
Ostravská Univerzita v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostravská Univerzita, Pedagogická fakulta,
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—