Aspekty realizace mediální výchovy ve výuce učitelů českého jazyka a literatury
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00060514" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00060514 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aspekty realizace mediální výchovy ve výuce učitelů českého jazyka a literatury
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá aspekty realizace průřezového tématu Mediální výchova ve výuce učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol. Článek shrnuje dílčí výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na realizaci mediální výchovy. Empirické šetření mělo charakter šetření výběrového a jeho respondenty byli učitelé vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura na druhém stupni základních škol se sídlem v okrese Brno-město. V článku byl představen výzkumný problém včetně výzkumných otázek a hypotéz, pojednáno bylo o výzkumném nástroji a výzkumném souboru, včetně sběru a analýzy získaných dat. Ve výzkumu byly použity statistické metody. Dále byly shrnuty výsledky výzkumného šetření a analyzováno splnění cílů a vyhodnocení hypotéz. Výzkum přinesl poznatky o současném stavu implementace mediální výchovy do výuky českého jazyka na brněnských základních školách. Bylo zjištěno, že nejčastěji je průřezové téma Mediální výchova zařazeno do slohového vyučování.
Název v anglickém jazyce
Aspects of Realization of Media Education in the Instruction of Czech Language and Literature Teachers
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the aspects of realization of a cross-section theme in the Media Education of Czech language and literature teachers in the upper elementary schools. The paper summarizes partial results of questionnaire survey which focuses on the realization of Media Education. Empirical research had selection character and its respondents were teachers of Czech language and literature in the upper elementary schools with seats in the Brno-city district. In the paper there was presented the research problem, including the research question and hypothesis, the research instrument and research file, counting collection and analysis of gained data. In the research the statistics procedure was utilized. Summarized results of research were presented and analysed fulfilment of aims and assessment of hypothesis.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů IX.
ISBN
9788087533031
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
35-46
Název nakladatele
Societas Scientiarum Olomucensis II
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 12. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—