Používané didaktické metody při implementaci mediální výchovy do výuky českého jazyka a literatury
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062634" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062634 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Používané didaktické metody při implementaci mediální výchovy do výuky českého jazyka a literatury
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje realizaci průřezového tématu Mediální výchova ve výuce učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol se sídlem na území okresu Brno-město. Výzkum se zaměřuje na používání didaktických metod u učitelů českého jazyka a literatury při implementaci mediální výchovy. V empirické části byla využita statistická procedura. V této části příspěvku byl představen výzkumný problém včetně výzkumných otázek a hypotéz, pojednáno bylo o výzkumném nástroji a výzkumném souboru,jakož i o sběru a analýze získaných dat. Výzkumné šetření bylo provedeno kvantitativní metodou za použití dotazníku vlastní konstrukce. Empirické šetření mělo charakter šetření výběrového a jeho respondenty byli učitelé vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura na druhém stupni základních škol se sídlem v okrese Brno-město. Výzkumné šetření přineslo poznatky o formě realizace průřezového tématu Mediální výchova a o používaných didaktických metodách učiteli českého jazyka.
Název v anglickém jazyce
The Educational Methods in the Training of Czech Language and Literature Teachers within the Media Education
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the realization of a cross-section theme in the Media Education of Czech language and literature teachers in the upper elementary schools with seats in the Brno-city district. The research directs at the use of educational methods ofCzech language and literature teachers at instruction of the Media Education. In the empirical part the statistics procedure was utilized. In this part of the paper there was presented the research problem, including the research question and hypothesis, and the research instrument and research file, counting collection and analysis of gained data. The research was carried out in the quantitative method, using the questionnaire of its own structure. Empirical research had selection character and its respondents were teachers of Czech language and literature in the upper elementary schools with seats in the Brno-city district.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové trendy v didaktice českého jazyka. Sborník příspěvků z Odborného semináře s mezinárodní účastí a pracovní dílny 9. září 2011
ISBN
9788072906031
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
27-38
Název nakladatele
Nakladatelství Karolinum
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—