Pojetí mediální výchovy ve výuce českého jazyka a literatury
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00059301" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00059301 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pojetí mediální výchovy ve výuce českého jazyka a literatury
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá realizací průřezového tématu Mediální výchova učiteli českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol se sídlem v okrese Brno-město. Výzkum byl zaměřen na zjištění začlenění tematických okruhů mediální výchovy učiteli českého jazyka. V empirické části byla použita statistická procedura. Byl představen výzkumný problém a výzkumné otázky a hypotézy, pojednáno bylo o výzkumném nástroji a výzkumném souboru, včetně sběru a analýzy získaných dat. Výzkumné šetření bylo provedeno kvantitativní metodou za použití dotazníku vlastní konstrukce. Empirické šetření mělo charakter šetření výběrového a jeho respondenty byli učitelé vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura na druhém stupni základních škol se sídlem v okrese Brno-město.Výzkumné šetření přineslo poznatky o pojetí realizace průřezového tématu Mediální výchova učiteli českého jazyka na druhém stupni základních škol v okrese Brno-město.
Název v anglickém jazyce
The Concept of the Media Education in the Instruction of the Czech Language and Literature
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the realization of a cross-section theme in the Media Education of Czech language and literature teachers in the upper elementary schools with seats in the Brno-city district. The research directs at the use of thematic fields of theMedia Education by Czech language and literature teachers. In the empirical part the statistics procedure was utilized. In this part of the paper there was presented the research problem, including the research question and hypothesis, the research instrument and research file, counting collection and analysis of gained data. The research was carried out in the quantitative method, using the questionnaire of its own structure. Empirical research had selection character and its respondents were teachersof Czech language and literature in the upper elementary schools with seats in the Brno-city district.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Usta ad Albim BOHEMICA
ISSN
1802-825X
e-ISSN
—
Svazek periodika
XII
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
138-149
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—