Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SHARING READING WITH YOUNG LANGUAGE LEARNERS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00061009" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00061009 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SHARING READING WITH YOUNG LANGUAGE LEARNERS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research-based article looks at young language learners (6-11 years old) and their development of reading in the foreign language.Sometimes children struggle with the mechanics of reading which may discourage them. These struggles can occur when learning to read either in ones mother tongue or in a foreign language. To address this situation, teachers should select authentic texts that children may enjoy such as illustrated children books. The author investigated how shared reading can be used in aprimary classroom.With this technique, a teacher models reading strategies while exposing the children to a story that is appropriate for their age level.

  • Název v anglickém jazyce

    SHARING READING WITH YOUNG LANGUAGE LEARNERS

  • Popis výsledku anglicky

    This research-based article looks at young language learners (6-11 years old) and their development of reading in the foreign language.Sometimes children struggle with the mechanics of reading which may discourage them. These struggles can occur when learning to read either in ones mother tongue or in a foreign language. To address this situation, teachers should select authentic texts that children may enjoy such as illustrated children books. The author investigated how shared reading can be used in aprimary classroom.With this technique, a teacher models reading strategies while exposing the children to a story that is appropriate for their age level.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Developing Children´s Foreign Language Skills at School and in a Family Environment

  • ISBN

    9788097112301

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    122-126

  • Název nakladatele

    Havara, s.r.o.

  • Místo vydání

    Bratislava, SR

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku