SHARING READING WITH YOUNG LANGUAGE LEARNERS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00061009" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00061009 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
SHARING READING WITH YOUNG LANGUAGE LEARNERS
Popis výsledku v původním jazyce
This research-based article looks at young language learners (6-11 years old) and their development of reading in the foreign language.Sometimes children struggle with the mechanics of reading which may discourage them. These struggles can occur when learning to read either in ones mother tongue or in a foreign language. To address this situation, teachers should select authentic texts that children may enjoy such as illustrated children books. The author investigated how shared reading can be used in aprimary classroom.With this technique, a teacher models reading strategies while exposing the children to a story that is appropriate for their age level.
Název v anglickém jazyce
SHARING READING WITH YOUNG LANGUAGE LEARNERS
Popis výsledku anglicky
This research-based article looks at young language learners (6-11 years old) and their development of reading in the foreign language.Sometimes children struggle with the mechanics of reading which may discourage them. These struggles can occur when learning to read either in ones mother tongue or in a foreign language. To address this situation, teachers should select authentic texts that children may enjoy such as illustrated children books. The author investigated how shared reading can be used in aprimary classroom.With this technique, a teacher models reading strategies while exposing the children to a story that is appropriate for their age level.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Developing Children´s Foreign Language Skills at School and in a Family Environment
ISBN
9788097112301
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
122-126
Název nakladatele
Havara, s.r.o.
Místo vydání
Bratislava, SR
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—