Academic Papers in English and the Distribution of Sentence Adverbials by Native vs. Non-native Writers
Popis výsledku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Academic Papers in English and the Distribution of Sentence Adverbials by Native vs. Non-native Writers
Popis výsledku v původním jazyce
The use of sentence adverbials, i.e. syntactically and/or prosodically detached conjunctive and disjunctive adverbials, is one of the most powerful tools for achieving cohesion in academic texts. Although the genre of academic papers reveals a tendency to some degree of formal uniformity within individual disciplines as the discourses are becoming increasingly international, there persist significant differences in frequency as well as distribution of lexical and grammatical devices between native and non-native users of English. The paper examines preferences of these two groups in the use of sentence adverbials in academic papers dealing with humanities. The research draws on several corpora of expert and novice native and non-native academic texts.Among the findings of the analysis are observable tendencies to overusing or underusing certain adverbials and their distributional patterns displayed by individual groups of authors.
Název v anglickém jazyce
Academic Papers in English and the Distribution of Sentence Adverbials by Native vs. Non-native Writers
Popis výsledku anglicky
The use of sentence adverbials, i.e. syntactically and/or prosodically detached conjunctive and disjunctive adverbials, is one of the most powerful tools for achieving cohesion in academic texts. Although the genre of academic papers reveals a tendency to some degree of formal uniformity within individual disciplines as the discourses are becoming increasingly international, there persist significant differences in frequency as well as distribution of lexical and grammatical devices between native and non-native users of English. The paper examines preferences of these two groups in the use of sentence adverbials in academic papers dealing with humanities. The research draws on several corpora of expert and novice native and non-native academic texts.Among the findings of the analysis are observable tendencies to overusing or underusing certain adverbials and their distributional patterns displayed by individual groups of authors.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Theories and Practices: Proceedings of the Third International Conference on Anglophone Studies, September 7-8, 2011, Tomas Bata University in Zlín, Czech Republic
ISBN
9788074541919
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
209-221
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
7. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000310174300019
Druh výsledku
D - Stať ve sborníku
CEP
AI - Jazykověda
Rok uplatnění
2012