Vliv školních vzdělávacích programů na modernizaci zeměpisu na základních školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062005" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062005 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68145535:_____/12:00382949
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv školních vzdělávacích programů na modernizaci zeměpisu na základních školách
Popis výsledku v původním jazyce
V článku je popsána případová studie zabývající se problémem konstrukce školních vzdělávacích plánů (dále jen ŠVP) a možností modernizace výuky zeměpisu na základní škole učiteli tohoto předmětu. Výzkumná sonda na 50 základních školách, provedená pozorováním a pomocí řízeného rozhovoru, ukázala, že propojení učiva, očekávaných výstupů a klíčových kompetencí je požadavek, se kterým si učitelé sami těžko mohou úspěšně poradit. Jedná se o složitý teoretický problém, který při hektické tvorbě ŠVP nebylo možno zrealizovat. Ukazuje se, že je třeba se příčinami tohoto stavu vážně zabývat.
Název v anglickém jazyce
The Influence of School Educational programmes on the Modernization of Geography in Elementary Schools
Popis výsledku anglicky
The article describes a case study dealing with the problem of design school education plans (SEP) and the possible upgrading education geography by primary school teachers of this subject. Research probe at 50 primary schools, and observations made using controlled interview showed that linking curriculum, expected outcomes and key competencies, is a requirement with which the teachers themselves can hardly cope successfully. It is a difficult theoretical problem that in the hectic preparation of SEP could not be realized. It turns out that this problem would be solved at basis of a representative research concerning the causes of this condition.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geografické rozhledy
ISSN
1210-3004
e-ISSN
—
Svazek periodika
22/2012
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
18-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—