Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv školních vzdělávacích programů na modernizaci zeměpisu na základních školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062005" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062005 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68145535:_____/12:00382949

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv školních vzdělávacích programů na modernizaci zeměpisu na základních školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku je popsána případová studie zabývající se problémem konstrukce školních vzdělávacích plánů (dále jen ŠVP) a možností modernizace výuky zeměpisu na základní škole učiteli tohoto předmětu. Výzkumná sonda na 50 základních školách, provedená pozorováním a pomocí řízeného rozhovoru, ukázala, že propojení učiva, očekávaných výstupů a klíčových kompetencí je požadavek, se kterým si učitelé sami těžko mohou úspěšně poradit. Jedná se o složitý teoretický problém, který při hektické tvorbě ŠVP nebylo možno zrealizovat. Ukazuje se, že je třeba se příčinami tohoto stavu vážně zabývat.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of School Educational programmes on the Modernization of Geography in Elementary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes a case study dealing with the problem of design school education plans (SEP) and the possible upgrading education geography by primary school teachers of this subject. Research probe at 50 primary schools, and observations made using controlled interview showed that linking curriculum, expected outcomes and key competencies, is a requirement with which the teachers themselves can hardly cope successfully. It is a difficult theoretical problem that in the hectic preparation of SEP could not be realized. It turns out that this problem would be solved at basis of a representative research concerning the causes of this condition.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografické rozhledy

  • ISSN

    1210-3004

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22/2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    18-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus