Inkluzivní kultura školy v kontextu vzdělávání žáků se SVP na střední odborné škole ? závěry pilotního ověřování sebehodnotícího nástroje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062829" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062829 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inkluzivní kultura školy v kontextu vzdělávání žáků se SVP na střední odborné škole ? závěry pilotního ověřování sebehodnotícího nástroje
Popis výsledku v původním jazyce
Inkluzivní kultura je v pojetí inkluze podle Booth a Ainscow (2002) jednou ze tří dimenzí inkluzivního vzdělávání. Jedná se o z velké části neviditelnou dimenzi, která možná právě proto stojí stranou hlavního výzkumného proudu. Tato oblast se však odrážív postojích, očekáváních a hodnotách pedagogických pracovníků a tím zásadně ovlivňuje celkový úspěch inkluzivního vzdělávání. Kugelmass (2006) ji dokonce považuje za nejdůležitější dimenzi, bez které není možné vytvořit a udržet inkluzivní étos školy. Studie představuje soubor indikátorů hodnotících inkluzivní kulturu střední odborné školy, který byl vytvořen v mezinárodním výzkumném týmu jako součást sebehodnotícího nástroje pro střední odborné školy včetně teoretických východisek a dále závěry pilotního ověřování tohoto souboru.
Název v anglickém jazyce
Inclusive Culture of School in the Context of Education of Students with SEN at Vocational Colleges ? Outcomes of Self-assessment Tool Piloting
Popis výsledku anglicky
Inclusive culture is according to Booth and Ainscow one of three dimensions of inclusive culture. Large part of this dimension is invisible and maybe therefore stands aside the main research focus. However, this dimension has a significant influence on attitudes, assumptions and values of teachers, and thus significantly influences overall success of inclusive education. According to Kugelmass (2006) this underlying dimension is the most important for development and maintaining of inclusive ethos of aschool. This study presents a set of indicators prepared by an international research team as a part of a larger self-assessment tool and outcomes of a piloting of this set including theoretical background.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI.
ISBN
9788073152352
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
29-40
Počet stran knihy
327
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—