Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inkluzivní kultura školy v kontextu vzdělávání žáků se SVP na střední odborné škole ? závěry pilotního ověřování sebehodnotícího nástroje

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062829" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062829 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Inkluzivní kultura školy v kontextu vzdělávání žáků se SVP na střední odborné škole ? závěry pilotního ověřování sebehodnotícího nástroje

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inkluzivní kultura je v pojetí inkluze podle Booth a Ainscow (2002) jednou ze tří dimenzí inkluzivního vzdělávání. Jedná se o z velké části neviditelnou dimenzi, která možná právě proto stojí stranou hlavního výzkumného proudu. Tato oblast se však odrážív postojích, očekáváních a hodnotách pedagogických pracovníků a tím zásadně ovlivňuje celkový úspěch inkluzivního vzdělávání. Kugelmass (2006) ji dokonce považuje za nejdůležitější dimenzi, bez které není možné vytvořit a udržet inkluzivní étos školy. Studie představuje soubor indikátorů hodnotících inkluzivní kulturu střední odborné školy, který byl vytvořen v mezinárodním výzkumném týmu jako součást sebehodnotícího nástroje pro střední odborné školy včetně teoretických východisek a dále závěry pilotního ověřování tohoto souboru.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive Culture of School in the Context of Education of Students with SEN at Vocational Colleges ? Outcomes of Self-assessment Tool Piloting

  • Popis výsledku anglicky

    Inclusive culture is according to Booth and Ainscow one of three dimensions of inclusive culture. Large part of this dimension is invisible and maybe therefore stands aside the main research focus. However, this dimension has a significant influence on attitudes, assumptions and values of teachers, and thus significantly influences overall success of inclusive education. According to Kugelmass (2006) this underlying dimension is the most important for development and maintaining of inclusive ethos of aschool. This study presents a set of indicators prepared by an international research team as a part of a larger self-assessment tool and outcomes of a piloting of this set including theoretical background.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI.

  • ISBN

    9788073152352

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    29-40

  • Počet stran knihy

    327

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly