Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komunikace českých žáků a žáků cizinců 2. stupně ZŠ s uměleckou literaturou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062994" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062994 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Komunikace českých žáků a žáků cizinců 2. stupně ZŠ s uměleckou literaturou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka prezentuje výsledky výzkumu interpretačních dovedností a recepce lyrického a epického textu českými žáky a žáky cizinci na druhém stupni ZŠ. Zaměřuje se u obou sledovaných skupin na problematiku porozumění textu a porozumění obraznosti textu v jeho různých rovinách. U lyrických textů sleduje pochopení básnických obrazů a porozumění věcnému významu motivů, epizod aj. U epických textů se zaměřuje na porozumění textu skrze jeho hlavní postavu a skrze dobrodružný žánr. Věnuje také pozornost míře porozumění jeho prvnímu a druhému významovému plánu. Objasnění komunikativních dovedností obou skupin dospívajících může zlepšit přístup učitele k žákům cizincům, kteří navštěvují české školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Pupils and Foreign Pupils Communication with Literature at the Second Level of Primary School

  • Popis výsledku anglicky

    The author presents results of interpretation abilities and reception of lyric and epic text of secondary school Czech pupils and pupils foreigners. of various levels of the poems She deals in both cases with the problem of their text understanding and of their understanding of symbolic character of the text in its various levels. She focuses on pupils understanding of poetic image of lyric text and of their understanding of material meaning of its motifs, episodes etc. She focuses on their epic text understanding through its heros and through adventure genre and on the pupils understanding of the first and second meaning level of the text. Clarifying of the communicative skills of the both groups of adolescents can help improve the teacher s approachto foreign pupils attending Czech schools.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    SIEGLOVÁ, N., ZÍTKOVÁ, J. et al. Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Questions of Communication and the Topic of Handicap Regarding Pupils with Special Educational Needs.

  • ISBN

    9788021060531

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    77-94

  • Počet stran knihy

    201

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly