Komunikace českých žáků a žáků cizinců 2. stupně ZŠ s uměleckou literaturou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062994" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062994 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komunikace českých žáků a žáků cizinců 2. stupně ZŠ s uměleckou literaturou
Popis výsledku v původním jazyce
Autorka prezentuje výsledky výzkumu interpretačních dovedností a recepce lyrického a epického textu českými žáky a žáky cizinci na druhém stupni ZŠ. Zaměřuje se u obou sledovaných skupin na problematiku porozumění textu a porozumění obraznosti textu v jeho různých rovinách. U lyrických textů sleduje pochopení básnických obrazů a porozumění věcnému významu motivů, epizod aj. U epických textů se zaměřuje na porozumění textu skrze jeho hlavní postavu a skrze dobrodružný žánr. Věnuje také pozornost míře porozumění jeho prvnímu a druhému významovému plánu. Objasnění komunikativních dovedností obou skupin dospívajících může zlepšit přístup učitele k žákům cizincům, kteří navštěvují české školy.
Název v anglickém jazyce
Czech Pupils and Foreign Pupils Communication with Literature at the Second Level of Primary School
Popis výsledku anglicky
The author presents results of interpretation abilities and reception of lyric and epic text of secondary school Czech pupils and pupils foreigners. of various levels of the poems She deals in both cases with the problem of their text understanding and of their understanding of symbolic character of the text in its various levels. She focuses on pupils understanding of poetic image of lyric text and of their understanding of material meaning of its motifs, episodes etc. She focuses on their epic text understanding through its heros and through adventure genre and on the pupils understanding of the first and second meaning level of the text. Clarifying of the communicative skills of the both groups of adolescents can help improve the teacher s approachto foreign pupils attending Czech schools.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
SIEGLOVÁ, N., ZÍTKOVÁ, J. et al. Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Questions of Communication and the Topic of Handicap Regarding Pupils with Special Educational Needs.
ISBN
9788021060531
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
77-94
Počet stran knihy
201
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—