Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Žáci cizinci: čtenářství a komunikace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00052222" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00052222 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Žáci cizinci: čtenářství a komunikace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka předkládá výsledky výzkumu recepčních schopností českých žáků a žáků cizinců navštěvujících českou základní školu.Zaměřuje se na jejich porozumění textu, porozumění obraznosti textu, na pochopení prvního a druhého významového plánu textu, na rozdíly mezi čtenářskou a autorskou strategií u obou sledovaných skupin. Znalost úrovně komunikativních dovedností obou skupin může pomoci učiteli při individuální práci s uměleckými texty v hodinách literární výchovy s cílem budovat u žáků cizinců zvládnutívyšších funkcí českého jazyka.

  • Název v anglickém jazyce

    Pupils Foreigners: Reading and Communication

  • Popis výsledku anglicky

    The author presents results of research of reception abilities of Czech Junior High School pupils and pupils foreigners. She focuses on their understanding of the text, on their subjective experience and understanding of the symbolic character in lyricaltext. She focuses also on pupils understanding of the first and second meaning levels of the text and on differences in reading strategy and authors strategy in process of reading. Clarifying of the communicative skills of both groops of pupils can helpimprove the teachers understanding of foreign pupils needs in literary education lessons and create their managing of higher functions of the Czech language.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Metody a formy práce ve výuce mateřského jazyka

  • ISBN

    978-80-7409-032-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    34-42

  • Název nakladatele

    Hanex Olomouc

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku