Žáci cizinci: čtenářství a komunikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00052222" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00052222 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Žáci cizinci: čtenářství a komunikace
Popis výsledku v původním jazyce
Autorka předkládá výsledky výzkumu recepčních schopností českých žáků a žáků cizinců navštěvujících českou základní školu.Zaměřuje se na jejich porozumění textu, porozumění obraznosti textu, na pochopení prvního a druhého významového plánu textu, na rozdíly mezi čtenářskou a autorskou strategií u obou sledovaných skupin. Znalost úrovně komunikativních dovedností obou skupin může pomoci učiteli při individuální práci s uměleckými texty v hodinách literární výchovy s cílem budovat u žáků cizinců zvládnutívyšších funkcí českého jazyka.
Název v anglickém jazyce
Pupils Foreigners: Reading and Communication
Popis výsledku anglicky
The author presents results of research of reception abilities of Czech Junior High School pupils and pupils foreigners. She focuses on their understanding of the text, on their subjective experience and understanding of the symbolic character in lyricaltext. She focuses also on pupils understanding of the first and second meaning levels of the text and on differences in reading strategy and authors strategy in process of reading. Clarifying of the communicative skills of both groops of pupils can helpimprove the teachers understanding of foreign pupils needs in literary education lessons and create their managing of higher functions of the Czech language.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Metody a formy práce ve výuce mateřského jazyka
ISBN
978-80-7409-032-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
34-42
Název nakladatele
Hanex Olomouc
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—