Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postoje a informovanost studentů vyššího sekundárního vzdělávání vzhledem k fenoménu zrakového postižení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063058" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063058 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postoje a informovanost studentů vyššího sekundárního vzdělávání vzhledem k fenoménu zrakového postižení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje srovnávací studii výzkumů zaměřených na informovanost, připravenost a postoje studentů vyššího sekundárního k problematice postižení zraku. Výzkumy byly provedeny dotazníkovým šetřením ve vybraných městech České republiky. Úroveň informovanosti odborné i laické veřejnosti zásadním způsobem ovlivňuje kvalitu života osob s postižením. Výzkumné soubory respondentů dotazníkového šetření tvoří studenti středních a vyšších zdravotnických škol, kteří se při výkonu své profese budou ve zvýšenémíře setkávat s lidmi s postižením. Analyzujeme faktory, které ovlivňují úroveň povědomí a připravenosti studující mládeže k akceptaci osob se zrakovým postižením. Na závěr bude podán vybraný přehled kampaní, aktivit a organizací, které se zabývají osvětou problematiky života se zrakovým postižením.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes and Awareness of Upper Secondary School Students towards Visual Impairment

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents comparison study of researches focused at visual impairment awareness and attitudes of upper secondary school students. The researches were done through questionnaire surveys in chosen Czech towns. The level of awareness of professionals and nonprofessionals may have an essential impact on quality of life of people with impairments. The respondents of the questionnaire surveys were mostly students of upper secondary and tertiary schools of health studies, who will be more frequentlymeeting people with impairments at their future work. Factors influencing the level of students awareness and readiness to accept people with visual impairments are analyzed. At the conclusion we provide an overview of particular visual impairment awareness training activities and organizations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs.

  • ISBN

    9788021059412

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    68-88

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku