Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers? Self-reported Willingness and Ability to Teach Students with SEN in Inclusive Settings

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063451" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063451 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers? Self-reported Willingness and Ability to Teach Students with SEN in Inclusive Settings

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter presents inclusion from national, classroom, and individual level. It introduces current international and national policy documents and legislature focusing on inclusive education. This is followed by a research focusing on the individual level of inclusion - Teachers? self-reported willingness to teach, ability to teach, and ability to assess students with special education needs (SEN). Teachers are generally willing to teach students with SEN, but many do not feel confident to teach and assess students with SEN. Sufficient amount of information on SEN, participation in in-service training, and ability to use alternative and augmentative communication seems to be related with better ability to teach and assess students with SEN.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers? Self-reported Willingness and Ability to Teach Students with SEN in Inclusive Settings

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter presents inclusion from national, classroom, and individual level. It introduces current international and national policy documents and legislature focusing on inclusive education. This is followed by a research focusing on the individual level of inclusion - Teachers? self-reported willingness to teach, ability to teach, and ability to assess students with special education needs (SEN). Teachers are generally willing to teach students with SEN, but many do not feel confident to teach and assess students with SEN. Sufficient amount of information on SEN, participation in in-service training, and ability to use alternative and augmentative communication seems to be related with better ability to teach and assess students with SEN.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Procházková, Lucie a Karel Pančocha et al. Towards Inclusive Society through Education and Support. Durch Bildung und Förderung zu einer inklusiven Gesellschaft.

  • ISBN

    9788021061071

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    35-55

  • Počet stran knihy

    172

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly