Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusive university education and sports studies programs (consideration for discussion)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F15%3A00087207" target="_blank" >RIV/00216224:14510/15:00087207 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusive university education and sports studies programs (consideration for discussion)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Process of inclusive education should be understood as the life concept of independent living of all individuals. AS physical Education (PE) is considered as firm part of education curricula on elementary, secondary school level of students with disabilities (students with special education needs ? SEN) have right to participate in regular PE lessons. Research studies show the barriers for wide spread inclusion are: training of regular PE teachers and markers regarding this context: attitudes, knowledgeand skills, braveness and flexibility oriented on innovation, economy and technology conditions. Even inclusion of students with SEN in university study is adequate in European/National legislation and quite common in reality, PE and sport sciences arediscusses frequently with academic staff within sports universities. Questions are mostly about school and university study safety, fitness, skills, the principles of negative or positive discrimination.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive university education and sports studies programs (consideration for discussion)

  • Popis výsledku anglicky

    Process of inclusive education should be understood as the life concept of independent living of all individuals. AS physical Education (PE) is considered as firm part of education curricula on elementary, secondary school level of students with disabilities (students with special education needs ? SEN) have right to participate in regular PE lessons. Research studies show the barriers for wide spread inclusion are: training of regular PE teachers and markers regarding this context: attitudes, knowledgeand skills, braveness and flexibility oriented on innovation, economy and technology conditions. Even inclusion of students with SEN in university study is adequate in European/National legislation and quite common in reality, PE and sport sciences arediscusses frequently with academic staff within sports universities. Questions are mostly about school and university study safety, fitness, skills, the principles of negative or positive discrimination.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů