Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusive School of Physical Education and Education of Adaptive Physical Activity Professionals

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F14%3A00077934" target="_blank" >RIV/00216224:14510/14:00077934 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusive School of Physical Education and Education of Adaptive Physical Activity Professionals

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Process of integration has to be understood as the life concept of independent living approach for all individuals in recent time. Inclusive school education is the part of school legislation including participation in regular Physical Education (PE). Inclusive education can be successfully developed with trained PE teachers and/or Adapted Physical Activity (APA) teachers. Lack of competent PE teachers is one of the reasons of weak development of this, lack of education both on primary/secondary schoollevel and university level. One example of university curricula of APA study program on Bc, MA and Ph.D levels relevant with Bologna agreement is presented in the article. APA program consists from five modules finished with state commission exam: 1. pedagogy and teaching competencies module; 2. PE and sports; 3. special education; 4. APA; 5. BC or MA theses elaboration and defense. The important topic of the APA program is integration as life-concept and PA/PE/sports inclusion.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive School of Physical Education and Education of Adaptive Physical Activity Professionals

  • Popis výsledku anglicky

    Process of integration has to be understood as the life concept of independent living approach for all individuals in recent time. Inclusive school education is the part of school legislation including participation in regular Physical Education (PE). Inclusive education can be successfully developed with trained PE teachers and/or Adapted Physical Activity (APA) teachers. Lack of competent PE teachers is one of the reasons of weak development of this, lack of education both on primary/secondary schoollevel and university level. One example of university curricula of APA study program on Bc, MA and Ph.D levels relevant with Bologna agreement is presented in the article. APA program consists from five modules finished with state commission exam: 1. pedagogy and teaching competencies module; 2. PE and sports; 3. special education; 4. APA; 5. BC or MA theses elaboration and defense. The important topic of the APA program is integration as life-concept and PA/PE/sports inclusion.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů