Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determining the Level of Diagnostic Competence in Undergraduate Physical Education Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F17%3A00097284" target="_blank" >RIV/00216224:14510/17:00097284 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determining the Level of Diagnostic Competence in Undergraduate Physical Education Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the goals of teacher education lies in the development of pedagogical competences in undergraduate physical education teachers. The aim of this research was to determine the level of diagnostic competence in undergraduate physical education (PE) teachers studying to teach at secondary level at the Faculty of Sports Studies Masaryk University (FSpS MU). To determine the level of diagnostic competence we developed an electronic learning and research instrument called Videoweb for physical education (Videoweb PE), which is based on analysis of video recording. Qualitative analysis of the data obtained from Videoweb PE showed that the level of diagnostic competence of undergraduate teachers is lower to intermediate. Based on the findings of the study we outline recommendations for the development of pedagogical competences of undergraduate physical education teachers and their further application in teaching practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Determining the Level of Diagnostic Competence in Undergraduate Physical Education Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    One of the goals of teacher education lies in the development of pedagogical competences in undergraduate physical education teachers. The aim of this research was to determine the level of diagnostic competence in undergraduate physical education (PE) teachers studying to teach at secondary level at the Faculty of Sports Studies Masaryk University (FSpS MU). To determine the level of diagnostic competence we developed an electronic learning and research instrument called Videoweb for physical education (Videoweb PE), which is based on analysis of video recording. Qualitative analysis of the data obtained from Videoweb PE showed that the level of diagnostic competence of undergraduate teachers is lower to intermediate. Based on the findings of the study we outline recommendations for the development of pedagogical competences of undergraduate physical education teachers and their further application in teaching practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    8TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE ON KINESIOLOGY

  • ISBN

    9789533170497

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    791-794

  • Název nakladatele

    Univ Zagreb

  • Místo vydání

    Opatija

  • Místo konání akce

    Opatija, Croatia

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000404245100238