Motivace žáků v matematice prostřednictvím historických úloh
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063483" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063483 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motivace žáků v matematice prostřednictvím historických úloh
Popis výsledku v původním jazyce
Uvádíme výsledky výzkumného šetření, které jsme provedli se žáky základní školy. Náš výzkum ukázal, že je možné využít úloh s historickými náměty k procvičování základního učiva i k získávání zájmů žáků o matematiku. Mezi očekávanými výstupy vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání je uvedeno, že žák matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných. Nadaní žáci se zpravidla s jednoduchými situacemi nespokojí a vyhledávají úlohy s vyšší myšlenkovou náročností. Jedním ze zdrojů těchto úloh mohou být úlohy z historických sbírek úloh a učebnic. Tyto úlohy jsou specifické svými obraty i náročností na matematizaci popsané situace. V příspěvku je uvedeno několik historických úloh, kterých je možné využít k motivaci nadaných žáků v matematice
Název v anglickém jazyce
Motivation of pupils in mathematics in the way of historical tasks
Popis výsledku anglicky
We present results of research, which we realised with basic school pupils. Our research showed that it is possible to use historical problems for excercise of subject matter, to develop thinking and as a motivational element to obtain pupils' interest in problem solving. The Frame educational program expects pupils to be able mathematize simple real situations with application of variables. Mathematical gifted pupils usually try to search for more difficult tasks. One of the sources of these tasks canbe historical tasks collections and text books. There are introduced several historical tasks for the motivation of gifted pupils in the article.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník referátů z konference Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách
ISBN
9788021058866
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
16-21
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
19. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—